![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tavernaen SIGALAS, den tavernaen som ligger nærmest til handlegaten ERMOU er en av Athens eldste. Maten har alltid vært god og rimelig samtidig som servicen er upåklagelig!
Det er nå den samme mannen (Baidaktaris) som har kjøpt opp alle restaurantene på plassen, bortsett fra frokostkafeen vår. (Denne har også full lunchmeny og den beste lokaliseringen midt på plassen). Alle de nevnte restaurantene – de 3 Baidaktaris restaurantene har tilnærmet samme meny. ![]() Dette bildet er tatt 25. april !Slik har Sigalas sett ut et år! Da jeg spurte i november ble det svart at det skulle åpne "over Jul", I dag sier de: august. Det tror jeg ikke, det har ikke hendt noe siden 1. november. Verre er det at herr Bairaktaris ikke var å se de 4 dagene jeg var på en av de to andre restaurantene. Han holdt det hele i gang, I går kveld var vi der sent, lite gjester, halve menyen ikke tilgjengelig, 3 slappe kelnere «unnlot» å se at vi prøvet å tilkalle dem. Stedet står nå til strykkarakter! ELENDIG service! Igår kveld spurte jeg etter Bairaktaris. "Han kommer ikke før 10 om kvelden"! Da er det ikke mange gjester igjen! Bare turister der nå! Jeg kjenner stedet fra 2003, har alltit vært min yndlingsrestaurant. Ingen er igjen av den gamle betjeningen! De nye av meget lavere klasse. Uvennlige og uhøflige. Jeg observerte to turister som satte seg på bordet ved siden av. De gikk da de etter 15 min ikke hadde fått tak på noen kelner. Denne scenen så vi utspilt mange ganger. To norske damer som satt lenger bort sa: Dette var en skuffelse etter alt bi har hørt om Bairaktaris. Påkledningen varierer fra de gamle "uniformene" til møkkete Olabukser og ditto genser! Matkvaliteten har gått samme veien. Pleiet alltid å bestille lam i sitron - eggsauss. augalemono Det var fantastisk. Det de severer nå er kokt lam. Da jeg etterlyste sausen sa de: Det er augalemono! Det ser ut til at grekerne ikke kommer dit lenger! Dette er ikke noe godt varsel! ![]() Denne kafeen ligger brevid den nederste Bairaktaris restauranten, den heter Metro, bruker alltid og ta frokost og noen ganger lunch der! Anbefales! |
![]() |
|
|