Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-03, 20:45
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Morgon på Kreta, The End

Ja så var man hemma igen då!
Tänk att en vecka kan gå så fort. Det är säkert över trettio gånger som jag har varit på Kreta, men aldrig har naturen varit så vacker som denna gång. Vilka blommor, vilka färger, vilken grönska! Vilka vackra snöklädda berg! Så fort jag har lärt mig att lägga in bilder så ska jag göra det. De sista dagarna hade vi inte tillgång till Internet så det blev inga fler rapporter. Reste med Norwegian och har bara positivt att säga om dom. Vi bodde på olika ställen och det var inga som helst problem att få rum. Det kostade mellan 25 (Agia Galini) och 40 Euro för två personer.
På den ensligt belägna tavernan i Trio Petra blev vi bjudna på kaffe och kakor!! De hade inte öppnat än och jag tyckte att damen sa att de kunde erbjuda "coffee and fromage", men när vi skulle betala upprepade hon på nytt "coffee and fromage", vilket jag efter att hon vägrat ta emot pengar förstod betydde "coffee from us". De bjöd alltså på kaffe och kakor!
Ja vi har blivit så väl mottagna och omhändertagna av dessa snälla människor. Vår första natt tillbringade vi ju på Esplanade apts utanför Chania och när jag visade Kalimeras hemsida för ägaren Yiannis och det jag hade skrivit om hans hotell och vänlighet och att så många hade läst detta inlägg, då blev han så rörd att han blev alldeles tyst.
Denna vänliga man hämtade oss på flygplatsen alldeles gratis. Ja det värmer i hjärtat att det finns så många snälla människor.
Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 09:27
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Morgon på Kreta, The End

Härligt att höra om dina positiva erfarenheter från Kreta. Nu väntar vi med spänning på de vackra bilderna!

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:12.