|
|||
|
|||
Rygga på Adonis eller Monastiraki?
Hej!
Har sett i en annan tråd att Janne hade ett tips om att låsa in Ryggan på Monastirakis tunnelbanestation(?) och dra runt några timmar och spana in Aten hellre än att hänga ute på Piraeus och det låter ju klart lockande. Finns det någon som kan berätta mer om den där bagageförvarningen? Känns den säker och är den tillräcklig (tar inte slut)?. Funderade annars på att hoppa av tunnelbanan på Syntagma och slänga in ryggan på Adonis om de tycker det är ok på vägen ner. Jag har nämligen bokat där de två sista nätterna så jag tänkte de kanske tycker det är ok som good-will. Å andra sidan kanske det är knepigt att ta sig dit nu när inte tunnelbanan går vad jag förstått. Bussen från Flygplatsen stannar kanske bara på Monastiraki? Många frågor blir det . /Roger |
|
|||
|
|||
Sv: Rygga på Adonis eller Monastiraki?
Annars finns det en liten resebyrå nära Syntagma som har bagageförvaring. Jag har tipsat om den tidigare här och brukar använda mig av den när jag vill ha en dag i Aten utan att bära på ryggan. Den ligger på Odos Nikis, har glömt bort exakt nummer dock.
Flygbussen till flygplatsen går förresten ända till Syntagma också. |
|
|||
|
|||
Tja Yak!
Tack för svaret, låter som en bra idé. Jo, jag såg sen också att X95 går till Syntagma och inte till Monastiraki. Får väl kliva ner i tunnelbanan på Syntagma sen och byt på Mon. mot Piraeus. Eller knata med rygga och allt, är kanske lättare egentligen... /Roger |
|
|||
|
|||
Citat:
Det går nog att knata från Syntagma till Monastiraki med rygga men om det är i värsta hettan så kanske det är trevligare att ta tunnelbanan http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6392 |
|
|