|
||||
|
||||
Boka snabbåt
Jag ska boka snabbåt, men undrar över benämningen. Vad är skillnade mellan ECONOMY NON SMOKING och ECONOMY TABLE NON SMOKING? Det är ingen skillnad i pris.
Är det ena flygstolar och det andra flygstolar vända mot varann med bord mellan? Eller är det nåt annat. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Boka snabbåt
Har ingen aning, men det borde ju vara som du skriver.
|
|
|||
|
|||
Economy table är stolar vända mot varandra med bord emellan. Om jag inte minns fel så är dessa i mitten av däcket alltså inte vid fönstren...Tror bara det var stolar utan bord vid fönstren när vi åkte Naxos-Rafina 2007
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för alla svaren. Intressant detta med att fönsterplatser inte har bord mellan, men å andra sidan så åker vi på kvällen Då är det ju ändå becksvart ute.
Googlade lite efter bilder på Highspeed 5, för att se om jag kunde hitta inredningsbilder.. Inte den avdelningen jag hade tänkt att boka.. Sen hittade jag lite info om själva båten. Brand i maskin utanför Kythnos 10 april och sex dar senare krockade de med kajen i Paros. Bägge gångerna fick passagerarna bokas om. Verkar lite otursförföljd, minst sagt.. /Netwolf |
|
||||
|
||||
En liten fråga bara:
Måste man boka snabbåtsbiljetter? Är man korkad om man väntar till senare (jag hoppas på att en tidigare färja mirakulöst skall dyka upp och ta mig till Naxos från Pireaus 28/6) Vill ABSOLUT inte missa färjeplats om det är risk för det Vad tror ni? Paphianna Hejåhå, nu ser jag att det är samma färja som jag skall åka med, Highspeed 5, hoppas den håller ihop då Röksalongen vill man ju inte hamna i kanske ett gott skäl för att boka?? P-anna Senast redigerad av Paphianna den 2009-05-09 klockan 14:45. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
Risken om ni INTE bokar är väl i så fall att bara de dyraste biljetterna finns kvar och vem vill betala upp emot 80euro/pp för att åka high speed i dyraste klassen.
Ni får väl kalkylera riskerna ....eller bara bestämma er för att boka economy och sen strunta i om annan billigare färja sen kommer upp. Ibland är det ju skönt att i förväg veta hur ankomstdagen ser ut. Det kan ju också vara värt några kronor.. Vi gör så när vi anländer 18/6. Istället för att bränna pengar på taxi från flygplatsen för att sen kanske ändå missa färjan till Tinos så har vi bokat hotell i Luotsa första natten vilket ger oss en startkväll i lugn och ro för att sen gå upp tidigt tidigt för att hinna med 8.05 båt från Rafina. Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
|