![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Jag och min sambo kommer bo på Alexandra Beach i Agia Marina nu i början av juni och vi undrar vad taxi in till Chania stad bör kosta? Mvh, Johan |
|
||||
|
||||
![]()
Förra veckan kostade Chania (1866-torget) - Platanias € 12,-, så kanske det blir det en € 10,- Agia Marina - Chania stad.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr så har taxi priserna blivit väldigt upptrissade de sista åren. Jag kliver inte in i en bil om de inte slår på taxametern. Och det är inte lätt nu att få de at göra det. De säger bara att det är fixed price. Håll er till Chania bolaget, vilka har blåa bilar. De är mycket bättre än de gråa bilarna som är från Gerani. Är taxametern på är priset nästan hälften av vad de begär. Går inte det, pruta åtminstone några Euro. Bilar fins det gott om. Lycka till.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vill man åka billigt så finns ju den blå stadsbussen som går varje kvart. Vinka lite åt den så stannar den förhoppningsvis. Den kan ju vara fullsatt. Det har hänt oss i Platanias. Men då är det bara att vänta på nästa buss. Biljett köpte vi då på bussen av en konduktör.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Den blå bussen går inte från AM men den "vanliga" gröna går varje kvart. Den stannar precis utanför Alexandra har jag för mig.
Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De blå bussarna gick till Agia Marina i höstas, hur det är i år vet jag inte, åkte hem innan turistsäsongen började. De stannade vid busstationen och inte vid 1866-torget i Chania.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin - 40 dagar kvar tills jag är där ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad kostar det att åka från flygplatsen till Platanias? Finns det stora bilar som kan ta 5 personer eller måste man ta 2 bilar?
|
![]() |
|
|