|
||||
|
||||
För tight mellanlandning?
Det är svårt att hitta biljetter på vettiga tider i juli, men det finns en Köpenhamn-Munchen-Athen. Problemet är att det bara är 30 minuter mellan flighterna. Hinner vi? Har för mig att det har varit liknande tidigare år och att de brukar vänta in Köpenhamnresenärerna. Någon som vet?
Tacksam för svar - måste booka så fort som möjligt |
|
||||
|
||||
Sv: För tight mellanlandning?
Har du bokat biljetten som Köpenhamn-Athen med byte i Munchen, så är det inget problem. Skulle du missa anslutningen så bokar flygbolaget om dig till nästa lediga flight. Det kan bli en väntan men du kommer fram utan extra kostnad.
Har du däremot bokat 2 separata biljetter på sträckan, så får du stå för alla eventuella extra kostnader själv. Tobbe |
|
||||
|
||||
Incheckningen stänger väl en stund innan också, så att boka dem separat funkar nog inte. Men om man som Tobbe skriver bokar som byte borde det ju gå bra.
|
|
|||
|
|||
Har du kollat Transavia? Vi bokade för någon vecka sedan billiga biljetter KPH-Chania i juni för 1400 per pers.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Instämmer- skulle det bli en smärre försening så väntar de med avgången från München- det gjorde de när vi reste den vägen. Att ha kort tid på sig vid flygbyte ser jag bara som en fördel. // Helén |
|
||||
|
||||
Tack alla, då var det bokat! Jag har också för mig att det brukar gå, så vi chansar. 16 sköna dagar blir det
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men om nästa flight inte går förrän nästa dag? Eller om ni är många i sällskapet (då kan ni hamna på olika flighter)? Jag vet inte hur stor flygplatsen i Munchen är, men är den av samma format som i Frankfurt, så känns det som att ni inte har en susning att hinna. Jag bokar aldrig flyg med mindre än 1 timma mellan flighterna. Helst två, men så är jag lite feg av mig och gillar inte när semestern börjar struligt. Oj, nu postade vi nästan samtidigt! Hoppas att det går bra!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Dock har jag själv missat anslutningsflyg i just Munchen och tvingats övernatta (finns iofs sämre ställen att "fastna" på) men då var det ju pga en försenat flyg in, från Frankfurt såklart |
|
||||
|
||||
Citat:
Celbe |
|
|