Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-13, 23:10
pernille71s avatar
pernille71 pernille71 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard För tight mellanlandning?

Det är svårt att hitta biljetter på vettiga tider i juli, men det finns en Köpenhamn-Munchen-Athen. Problemet är att det bara är 30 minuter mellan flighterna. Hinner vi? Har för mig att det har varit liknande tidigare år och att de brukar vänta in Köpenhamnresenärerna. Någon som vet?

Tacksam för svar - måste booka så fort som möjligt
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 07:37
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: För tight mellanlandning?

Har du bokat biljetten som Köpenhamn-Athen med byte i Munchen, så är det inget problem. Skulle du missa anslutningen så bokar flygbolaget om dig till nästa lediga flight. Det kan bli en väntan men du kommer fram utan extra kostnad.
Har du däremot bokat 2 separata biljetter på sträckan, så får du stå för alla eventuella extra kostnader själv.

Tobbe
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 07:52
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Incheckningen stänger väl en stund innan också, så att boka dem separat funkar nog inte. Men om man som Tobbe skriver bokar som byte borde det ju gå bra.
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 08:30
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Har du kollat Transavia? Vi bokade för någon vecka sedan billiga biljetter KPH-Chania i juni för 1400 per pers.
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 10:55
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av HenricG Visa inlägg
Incheckningen stänger väl en stund innan också, så att boka dem separat funkar nog inte. Men om man som Tobbe skriver bokar som byte borde det ju gå bra.

Instämmer- skulle det bli en smärre försening så väntar de med avgången från München- det gjorde de när vi reste den vägen.
Att ha kort tid på sig vid flygbyte ser jag bara som en fördel.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 11:11
pernille71s avatar
pernille71 pernille71 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Tack alla, då var det bokat! Jag har också för mig att det brukar gå, så vi chansar. 16 sköna dagar blir det
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 11:12
liselotti
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Skulle du missa anslutningen så bokar flygbolaget om dig till nästa lediga flight.
Tobbe
Ja så fungerar det ju .
Men om nästa flight inte går förrän nästa dag? Eller om ni är många i sällskapet (då kan ni hamna på olika flighter)?

Jag vet inte hur stor flygplatsen i Munchen är, men är den av samma format som i Frankfurt, så känns det som att ni inte har en susning att hinna.

Jag bokar aldrig flyg med mindre än 1 timma mellan flighterna. Helst två, men så är jag lite feg av mig och gillar inte när semestern börjar struligt.

Oj, nu postade vi nästan samtidigt! Hoppas att det går bra!!
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 12:22
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av liselotti Visa inlägg
Jag vet inte hur stor flygplatsen i Munchen är, men är den av samma format som i Frankfurt, så känns det som att ni inte har en susning att hinna.
Munchen är faktiskt en mycket bra flygplats, alla gatar ligger på en rad vilket gör att det sällan blir långt att gå. Är det samma bolag så brukar de parkera nära varandra, så just Munchen är en bra flygplats för tighta byten.
Dock har jag själv missat anslutningsflyg i just Munchen och tvingats övernatta (finns iofs sämre ställen att "fastna" på) men då var det ju pga en försenat flyg in, från Frankfurt såklart
Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 13:34
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
Munchen är faktiskt en mycket bra flygplats, alla gatar ligger på en rad vilket gör att det sällan blir långt att gå.
Håller fullkomligt med här. Vi har också flugit Cph - München - Athen och det är inget problem med att hinna. Flygplatsen är bra mycket mindre än i Frankfurt.

Celbe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.