|
||||
|
||||
Fin start på morgonen !
Vaknar när klockan ringer och går upp med tunga steg. Jobbat helg och har mån, tis, ons, torsdag kvar att jobba sen 4 dagars ledighet.
Kommer ut i köket och få höra dom spelar en grekisk låt. Vilken fin låt med Anna Vissi ( stavas det så ? ). Blir så pigg och glad av hennes låt. Hon sjunger mkt med åssi åssi , va det nu betyder. Låten heter ....fortfarande svårt att skriva ner men den börjar på K. Dagen blir med en gång lättare och solen skiner. Snart är det dags för mig att sätta mig på cykeln och rulla bort till jobb. Önskar alla en fin dag. Ni som vet va hennes låt heter kan väl rita ner en rad till mig tack. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Sv: Fin start på morgonen !
Visst känns det så mycket lättare att börja dagen när vädret är fint och man får höra en fin låt..
Jag har nu lyssnat igenom en del Anna Vissi här, de låtar som börjar på K, men hittar tyvärr inte den låt du är ute efter. Jag har tror att jag hört en sådan låt men kommer inte på titeln. Är så dålig på att lägga låttitlar på minnet. Men någon annan här kan det säkert. |
|
||||
|
||||
Anna Vissis "Kanenas" är helt underbar. Har lagt in den på Mina Favoriter. Blir alltid så glad när jag hör den. Så jag är glad ofta .
Här är den: http://www.youtube.com/watch?v=U_oYZ...eature=related |
|
||||
|
||||
Det är ju den låten som Birgitta menade..
Med åssi, åssi i låttexten. Visst blir man glad av den.. //Monica S |
|
||||
|
||||
Hon sjunger väl inte "åssi, åssi" utan "ochi, ochi" vilket ju måste betyda- nej,nej! Härlig låt!
|
|
||||
|
||||
Bra att du rättar oss okunniga..
|
|
||||
|
||||
Vill ni ha texten på grekiska, franska och engelska? Sök på www.stixoi.info antingen på "alfabetiskt" , bokstaven K, sida 43, det finns flera "kanenas"
eller på"ana erminefti" , bokstaven B (som i grekiska Vissi) och sidan 7. Om inte annat är det en bra träning på grekiska alfabetet! |
|
||||
|
||||
Fel, det var serbiska, inte franska. Men engelsk översättning finns också.
|
|
||||
|
||||
Hej RAN !
Tusen tack för att du letade upp låten med Anna Vissi. Så glad jag blev . Nu ligger den säkert bland mina favoriter. Kanonbra fixat av dig . Får jag be om kanske va låten handlar om av någon här ?? Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
En annan bra låt, tycker jag, är "Mes ston kozmo auto" med Giannis Ploutarxos. Finns oxå på youtube. Hörde den på radion hela vinter på Kreta utan att höra vad sångaren hette. Till sist hittade jag cd´n på marknaden. Rena turen.
//June |
|
||||
|
||||
Citat:
Du hade allt tur som kom hem med en cd´n med din artist. Tänker leta febrilt efter Anna Vissi+Anastassia .Får ej glömma min kära grekiska idol som ligger på första plats....Mixalis.Xatzusiannis. Grekland har många bra artister. Skopelos hoppas jag har mina artister så väskan ska packas på hemresan med mkt grekiskt. Birgitta 63 |
|
|