Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-21, 23:32
Bengtsson Bengtsson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Båtluff med sjösjuka

Hej!
Vet någon hur det funkar att flyga från Athen till Naxos? Vi vill gärna båtluffa men min man blir tyvärr sjösjuk på mindre båtar. Naxos kan väl vara bra utgångspunkt om man inte vill ha för långa båtresor, och vi har inte varit där innan. Tipsa gärna om andra öar för sjösjuka människor. Vi har varit på Samos, Skiathos, Kreta, Rhodos och Parga vi gillar fina stränder
Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 08:30
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Båtluff med sjösjuka

Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsson Visa inlägg
Hej!
Vet någon hur det funkar att flyga från Athen till Naxos? Vi vill gärna båtluffa men min man blir tyvärr sjösjuk på mindre båtar.
Ni kan ta inrikesflyg mellan Aten oh Naxos, boka i god tid bara. Men de flesta båtar till Naxos är allt annat än små så nån större risk sjösjuka finns faktiskt inte. Både Bluestars färjor och Hellenics fastferries är tämligen "enorma"

Lars
Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 08:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Både Bluestars färjor och Hellenics fastferries är tämligen "enorma"
Precis, det är jättestora. Jag har sällan känt att de har gungat och jag har rest med dem oräkneliga gånger. Om det blåser för mycket, eller om det går stora vågor, får båtarna inte lämna hamn.

Andra öar med fina stränder som ni kan flyga till direkt från Sverige är Lesbos, Lefkas, Kefalonia, Zakynthos, Karpathos och Kos. Så ni har några att välja på om ni inte vill åka båt till Naxos. Personligen tycker jag det är läskigt att flyga inrikes i Grekland eftersom planen är så små.

Blue Star Naxos i Pireus.
Svara med citat
Gammal 2009-05-22, 10:38
Gerds avatar
Gerd Gerd är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Jag blir också gärna sjösjuk men tar en Postafen (eller Emotostop på de grekiska apoteken) för att inte må illa. Jag vill inte avstå från att båtluffa och det brukar räcka med lite piller.

Mina erfarenheter är att jag som sjösjuk hellre tar mig långsamt fram på en stor färja liggandes i solen på däck än instängd på en snabb flygbåt där jag kan känna av gungningar lättare.

Har även nyttjat inrikesflyget i Grekland som jag tycker fungerar alldeles utmärkt fastän de är små plan.
Här finns samtliga inrikes flyglinjer http://www.aia.gr/flight_schedule/domestic_en.htm

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.