Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-24, 11:31
camilla I camilla I är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 45
Standard Hyra moped!

Hej!

Jag tänkte bara fråga om det är någon som vet vart i Pythagorion man skall hyra moped? Jag undrar också vad det kostar att hyra moped ungefär för ett dygn?

hälsningar
Camilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-24, 20:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 606
Standard Sv: Hyra moped!

Citat:
Ursprungligen postat av camilla I Visa inlägg
Jag tänkte bara fråga om det är någon som vet vart i Pythagorion man skall hyra moped? Jag undrar också vad det kostar att hyra moped ungefär för ett dygn?
Det finns en mängd uthyrare längs huvudgatan, vem som är bäst är svårt att säga. John är bra, där har jag hyrt många gånger, men jag har hyrt hos andra som också varit bra. Fråga runt efter bästa pris, mellan 10-15 € brukar det kosta.

Du måste har körkort för motorcykel för att hyra moped över 50 cc hos många uthyrare.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-10-13, 18:14
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Hyra moped!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Du måste har körkort för motorcykel för att hyra moped över 50 cc hos många uthyrare.
Stjäl denna tråd, väl medveten om att den kommer hamna i fel forum dessvärre...

Jag letade efter någon av alla körkortstrådar utan att finna dem, konstigt nog så jag lånar denna. Tänkte tipsa om en grej angående det där körkortskravet för moped/mc för att hyra moppe i Grekland och jag vet också att jag läst här om folk som skaffat något intyg från vägverket/Transportstyrelsen.

Det jag vill tipsa om är följande: 1/10 2009 försvann förarbeviset för moped och traktor och det är istället körkortskrav för dessa. Vi som har B-kort i Sverige har ju dock samtidigt (precis som Janne skriver ovan) rätt att köra moped upp till 50cc. Detta framgår numer på körkort tillverkade efter 1/10 med behörigheten AM på framsidan och en teckenförklaring i form av en (iofs fånigt ltien men ändå) moped och fråndatum för behörigheten på baksidan. Detta bör underlätta för oss utan MC-kort till sommarens resa hoppas jag.

Hur jag vet detta? Förnyade körkortet igår. Vet inte hur det funkar om man förnyar sitt körkort utan att det gamla gått ut dock...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT