Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-30, 19:17
Hugestrand Hugestrand är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Hotell Astron Princess

Hotellet ska tydligen vara helt nytt och bra (4 stjärnor), detta enligt den vänliga försäljare på resebyrån. Dock finns det ingen information om hotellet på Internet what so ever. Det förekommer inga recensioner, inga berättelser om hotellet osv. Jag tolkar detta som om människor har inte hunnit vara på hotellet men kanske kan ni mina kalimera-vänner berätta för mig vad ni vet om hotellet!
Stefan
Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 20:00
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Hotell Astron Princess

Hejsan!
Detta hotel är så nytt att den blev nog färdig iår,för dem höll på och byggde den
när vi gick förbi där typ varje dag mot stan förra året i Augusti,för den ligger vid huvudgatan till och från stan (Pigadia).Verkar vara lyxigt inrett och därmed dyrare hotel också.
Men så mycket mer vet jag inte. Själv ska jag bo på hotel Parasol som ligger en bit framåt från Asrtron Princess. Och den är en hel mysig hotel och bo på en promenad avstånd från Pigadia men helt lagom bit.
Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 20:51
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vilken resebyrå har detta hotellMisstänker att det är en av dom stora hotellen som är byggts nu sista året Synd att det skall bli sådarna byggen i lilla Pigadia med sina små familjehotell. Behövs inga lyxhotell i Pigadia

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 21:06
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Apollo har detta hotel,gå och titta på deras sida så ser ni bilder av hotellet också.
Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 21:28
Riittas avatar

Nu har jag tittat, men hoppas nästan att jag inte hade gjort detDet här hotellet är den som man har byggt mitt emot Pelagos och i närheten av strandtavernan Limanaki
Tror inte att dom flesta av oss Karpathosbeökare behöver dessa stora lyxhotell.
Det räcker gott men Parasols storlek och standart. Bra val Retzina
Själva skall vi bo på Garden Villa i September

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 22:30
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Hei,

Riitta - det er ikke det hotellet som blir bygget mellom Limanaki og Pelagos! Astron Princess er et hotell med høy standard, og det ligger litt ovenfor og vis-a-vis Miramare/Possirama - midt i hovedgata/bilveien. Det ser faktisk ikke voldsomt prangende ut fra utsiden, man bare ser at det er høy standard. Snakket med en dame på flyet hjem på søndag som hadde vært på omvisning der, og hun hadde veldig lyst til å bo der... Rommene er flotte. Men når man er på ferie i Hellas, så er det ikke veldig nøye for meg hvordan et hotellrom ser ut, forhåpentlig sover man jo bare på rommet og oppholder seg mer eller mindre utendørs for resten. Men - det ser faktisk veldig fint ut uten at det er kjempestort som det nye som blir bygget ved Limanaki/Pelagos eller det andre palasset bortpå stranden!
Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 18:17
Marianne H Marianne H är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Bodde på Astron Princess 28 maj-4 juni, nybyggt, var de första gästerna i rummet.
Helt underbart hotell, stilfull inredning, kan verkligen rekommendera det. Bodde på översta våningen med utsikt över havet . Personalen mycket trevlig.
Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 19:50
Hugestrand Hugestrand är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Tack allesammans för goda råd!
Håller med er att man kan få det hur bra som helst i Grekland utan att behöva lyx, jag växte upp på Rhodos upp till 17 årsåldern, svensk mor och grekisk far.
Nu blir det dock Astron Princess med allt vad det innebär.

Marianne, hur lyckades du få rummet högst upp?
Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 20:36
Riittas avatar

Ha det så trevligt på Karpathos. En härlig ö
Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 14:41

Vi hade nog tur som fick rum högst upp mot havet. Det enda som fanns vid bokningen var "begr.havsutsikt". Vi har aldrig bott bättre på något hotell i Grekland tidigare. Det finns även rum på baksidan mot poolen. Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 09:53
Iramhs Iramhs är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne H Visa inlägg
Bodde på Astron Princess 28 maj-4 juni, nybyggt, var de första gästerna i rummet.
Helt underbart hotell, stilfull inredning, kan verkligen rekommendera det. Bodde på översta våningen med utsikt över havet . Personalen mycket trevlig.
Hei

Synes du det var mye støy fra bilveien? Og hvordan var frokosten?

Vi drar 5 juli. Gleder oss
Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 16:16

Hej!

Visst hördes det från vägen, men vi stördes inte. Frukosten var bra,
inte lika mycket som på större hotell. De hade stora apelsiner, jättegoa mmmmm, längtar efter sådana.
Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 13:55
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Oi, som jeg gleder meg til denne luksusen vi skal ha i år. Det blir første gang vi skal bo på et hotell inkl frokost, og det skal bli deilig!! Men egentlig altfor dyrt, så det blir nok ikke Astron Princess neste år igjen.
Men for i år, når vi nå først har bestemt at vi skal ha litt luksus og kort vei til sentrum, så gleder vi oss masse!! Når jeg ser på bilder av rommene, lurer jeg på om jeg i det hele tatt gidder å bevege meg utendørs.... hehe, neida! Men vi har en gutt som legger seg litt tidlig om kvelden, og da skal det bli bra med de lukseriøse rommene om kveldene )
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:17.