|
||||
|
||||
Färjor?
Är det på GTP.gr som man kan se alla färjor? letar efter en färja mellan ios och piraeus, som helst ska vara framme runt 7 eller 8 på söndag morgonen 7 juni, gärna lite innan.........ngn som har tips på en bra sida?
|
|
||||
|
||||
Sv: Färjor?
Här är en länk till GTP
http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?...A10ATHATC,75,8 Som synes är det mycket magert med båtar från IOS till Aten så tidigt i juni. Kan detta stämma , bara förbindelse söndag. Eller har jag gjort nått fel i sökningen. Hursomhelst undrar man om båtrafiken fullständigt har "havererat" i år. Antar att det gäller din dotters hemfärd. Hon får kanske ta sig till Paros först. Oavsett så tror jag inte att det har varit lätt de senaste åren att, från Kykladerna, hitta båtar som går på natten och angör Pireus i ottan. Lars |
|
||||
|
||||
Svarar mig själv.
Något måste vara tokigt med GTP. Eftersom det finns gott om förbindelser Ios-Naxos-Paros (med båt som i regel kommer från Santorini), så fortsätter rutten naturligtvis till Aten. Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
Mitt råd är att det tar sig till Paros eller Naxos och där byter båt till Aten. Hoppas de kommer hem // Helén |
|
||||
|
||||
Det finns både Blue Star och Hellenic som går till Paros från Ios. Kan inte tänka mig annat än att de går till Aten sedan. Så nått byte på Paros borde inte vara nödvändigt, men det bästa är nog att tjejerna kollar saken på plats snarast.
|
|
||||
|
||||
Det är väl bara att konstatera att det är lite tragiskt med färjor i år. Det senaste jag läst är att fem rederier riskerar bli utan bränsleleveranser på grund av obetalda räkningar. Detta är rederier som inte finns med i tidtabellerna och förmodligen inte kommer att komma med heller om de inte lyckas ordna upp sina finanser. Ett litet positivt tecken finns ändå och det är att Aegean Speed Line ska köra igång två nya linjer genom Kykladerna den 15/6 om det går som de har tänkt, dessa finns inte med i tidtabellerna ännu men det är knappast troligt att det blir nattbåtar då det är snabbåtar.
Mvh Janérik |
|
|