|
||||
|
||||
Ryggsäck
Jag har hittat en perfekt ryggsäck på sportbutiken Stadium. Ryggsäcken finns i olika volymer (40 L, 50 L, 60 L, 70 L). Men... Jag kan dock inte välja vilken volym som passar bäst.
Mitt behov: Jag ska kunna packa för en vecka oavsett vilken slags resa jag ska genomföra (tex vandring i fjällen, vistelse i skärgården, eller båtluff i Grekland). I dagsläget velar jag mellan 50 L och 60 L. Så jag behöver er hjälp vilken volym på ryggsäcken ska jag ha? |
|
|||
|
|||
Sv: Ryggsäck
Jag ska kunna packa för en vecka oavsett vilken slags resa jag ska genomföra (tex vandring i fjällen, vistelse i skärgården, eller båtluff i Grekland). [/quote] 60 L är det perfekta enligt dina behov ovan! //Paittas |
|
|||
|
|||
Hej!
Köpte en sådan säck förra året på just Stadium. Den fungerade likabra som sin företrädare också inköpt på samma företag ett antal år tidigiare. Min säck är på 50 liter o den räcker gott o väl för mig. Maken har en på 60 liter o den är nästa aldrig full o vi brukar vara borta i minst två veckor. Men som alltid beror det ju på hur mkt man vill packa med sig i både kläder o prylar. Trevlig resa önskar Kicki |
|
||||
|
||||
50 liter räcker gott och väl!
|
|
||||
|
||||
Ett tips om ni inte redan har är att köpa en transportsäck till som är perfekt att ha under flygresan och kanske på andra ställen vid transporter. Enkel att ta av och vika ihop. Säljs också på Stadium.
Eva |
|
||||
|
||||
Tack för era svar. Hm, jag får ta en funderare på vilken storlek jag ska ta på ryggsäcken - 50 eller 60. Det beror ju, som en av er nämnde, på hur mycket jag tänkt ha med mig och vad jag ska ha med mig. Ryggsäcken är ju ändå rätt rymlig.
|
|
||||
|
||||
Transportsäck - hm, vad är det? Ja jag får kolla på Stadium. Tack för tipset.
|
|
||||
|
||||
Tunn säck som dras utanpå ryggsäcken. Har dragkedja och är större än ryggsäcken. I den stoppade vi in lite extra saker under resan som blöjor till barnbarnet.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
/Carina |
|
||||
|
||||
Jag tog åt mig av era tips och var idag in på Stadium och köpte ryggsäcken på 50 L.
Länk: http://stadium.se/sport/uteliv-resa/...-bp-50l?avail= Känner mig faktiskt nöjd med inköpet. Jag ser fram emot att använda min nya fina ryggsäck. |
|
|||
|
|||
Ett annat ryggsäckstips är Vagabonds egen reseryggsäck, just nu nedsatt från 1600 till 995 kr, 62 l. Vi köpte en förra veckan och kvaliteten verkar mycket bra (dock är väskan i fråga "oberest" ännu). http://www.vagabond.se/Resebutiken/?$echoLink=TAKHI
|
|
||||
|
||||
Visst är det väl konstigt att ryggsäckar alltid ska ha så mycket svart på sej? Ryggsäcken står en liten stund i solen så smälter ju de grejer som är i den. Vi har gamla Fjällräven säckar som är blåa, visst är det kanske lite mera smutskänsligt men det tar jag hellre än att ha en svart ryggsäck. Tyvärr håller våra ryggsäckar på att ta slut, vi sa redan förra året att det får bli sista gången med dem men de verkar följa med oss ännu i år också då jag inte hittat något vettigt alternativ att byta till.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
det kan vara svårt att kasta ryggar (ev andra saker också) som man håller kärt och vant sig vid att ha genom åren. ni kommer nog finna era nya ryggsäckar. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|