Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-08, 19:27
fredlars86 fredlars86 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Skulle jag ha bokat botbiljett redan nu?

Hej!

Jag och min sambo ska åka till Grekland på onsdag för att besöka Aten, Paros, Naxos och Syros. Vi har bokat hotell i förväg vilket jag inte vet om det var så smart i efterhand, hoppas helt enkelt på att det går båtar till de olika ställena var fjärde dag ungefär.
Jag bokade dessutom i förrgår båtresan från Pireaus-Paros, smart eller dumt? Vad säger ni?

Det verkar som om färjebolagen ligger i förhandlingar. Berör detta Blue Star Ferries? Skulle inte vara så kul om vi inte kommer till Paros på utsatt tid och dessutom förlorar de 58 euro som jag betalat för mig och min sambo?

Hoppas att det ska fungera, och det tror jag också!

En sista fråga. Är det någon som flygit från Arlanda-Aten med mellandlandning i Zurich? Vi har nämligen bara 45 min på oss från landning till start i just Zurich, på hemvägen bara 35 min(!).

Jag hoppas innerligt att man inte behöver hämta sin resväska vid mellanlandningarna, då lär vi inte hinna med nästa flight. Något som varit med om detta, hur går det till?

Med vänlig(och något nervös) hälsning Fredrik!
Svara med citat
Gammal 2009-06-08, 19:56
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Skulle jag ha bokat botbiljett redan nu?

Citat:
Ursprungligen postat av fredlars86 Visa inlägg
Jag bokade dessutom i förrgår båtresan från Pireaus-Paros, smart eller dumt? Vad säger ni?
Varken dumt eller smart
Bara helt onödigt

Citat:
Det verkar som om färjebolagen ligger i förhandlingar. Berör detta Blue Star Ferries?
Det handlar om turer som skall gå from i höst, så din resa berörs inte

Citat:
En sista fråga. Är det någon som flygit från Arlanda-Aten med mellandlandning i Zurich? Vi har nämligen bara 45 min på oss från landning till start i just Zurich, på hemvägen bara 35 min(!).

Jag hoppas innerligt att man inte behöver hämta sin resväska vid mellanlandningarna, då lär vi inte hinna med nästa flight. Något som varit med om detta, hur går det till?
Jag har flugit med så kort tid mellan planen, är det rimliga förseningar så inväntar samma bolag sina anslutningsflighter, bagaget hämtar du med lite tur ut vid slutdestinationen (sådan tur har aldrig vi)

Trevlig resa!
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 17:37
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Är det någon som flygit från Arlanda-Aten med mellandlandning i Zurich? Vi har nämligen bara 45 min på oss från landning till start i just Zurich, på hemvägen bara 35 min(!).

När ni checkar in på Arlanda, se då till att resväskorna blir incheckade hela vägen till Atén så behöver ni själva inte bry er om dem i Zürich.

Men är er första flight försenad så - med maximal otur - hinner kanske inte flygplatspersonalen lasta om alla väskor från det ena planet till det andra. Då får ni på Aténs flygplats invänta nästa plan från Zürich som då bör ha era väskor med. Risken är ju att ni då missar er bokade båtresa till Paros. Alternativt kan ni åka till Paros ändå och försöka få Olympic att flyga dit ert bagage när det väl kommer till Atén. Men jag vet inte om det går...

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 17:45
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi reste för några år sedan via Wien till Aten o då gjorde vi precis som Kimmen skrev, fick väskorna incheckade för hela resan. Vår tid mellan planen var då 45 minuter o det fungerade perfekt, väskorna hann lastas om o kom med samma plan som vi till Aten.

Hoppas det fungerar för er också!
Hälsar
Kicki
Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 23:55
Bodster Bodster är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Det var skönt att höra. Flyger till Aten via Wien på tisdag, har 50 minuters mellanlandning i Wien. Sedan väntar ca 3 timmars väntan i inrikesflyget till Milos lättar. Hoppas upplägger funkar. Skutten till Milos går fortare än bussen till Pireus

//Bodster
Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 08:15
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Citat:
Hej!

Med vänlig(och något nervös) hälsning Fredrik!
Jag antar att Ni flyger med Swiss? har åkt dennar rutt x antal ggr och aldrig haft något problem, Ert baggage checkas in hela vägen!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 08:30
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Jeg vet at på Sciphol, Amsterdam, er regelen slik at hvis det ikke er minst 50 minutter mellom flyene, kan de ikke garantere at bagasjen følger med til neste fly. Det behøver jo ikke være slik i Zurich, selvsagt.

Hvis jeg har kort tid mellom to flyvinger, pleier jeg å spørre personalet om kofferten er med. De kan nemlig sjekke det på pc'ene sine der du leverer boardingkortet. Det er iallfall greit å vite om bagasjen kommer fram, synes jeg, og slippe å stå i endeløs venting ved rullebåndet.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.