Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-09, 08:12
TomasR TomasR är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Båttiderna...

Hejsan

Jag kan inte få kläm på båttiderna och tidtabellerna. Jag söker en förbindelse mellan Agios Konstantinos och Alonissos den 15/6. På GTP får jag träff men det står samtidigt att "this schedule is not officially approved yet" och inga möjligheter till reservation. På Openseas kammar jag noll, likaså på Hellenic Seaways egen hemsida med tillhörande online bokning.
Är det fortfarande inte spikat hur färjorna skall gå i sommar? Har någon stött på patrull liknande min?

En annan fråga: Stannar bussen i Agios K nära hamnen? Finns det någon resebyrå i närheten av båtarna? Misstänker att det kan bli tajt med tid om allt går som jag hoppas...

Har varit inne på Bilalis travel agency´s (i Agios K) sida och försökt få kontakt men deras kontaktforum/ticket booking verkar ha havererat.

Ha det gott!
Tomas
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 11:29
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båttiderna...

GTP verkar ha uppdaterat idag. Ser att det finns en förbindelse kl 15.00 som börjar gå den 13 juni som verkar vara bokningsbar.

Carina

Hmm, fel av mig... kollade visst på Agios Konstantinos - Skopelos

Senast redigerad av CarinaN den 2009-06-09 klockan 11:34. Anledning: Fel, fel, fel
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 13:16

Hej Carina o tack för letandet
Jo jag har sett den förbindelsen. Har sökt både avigt o rätt. Verkar vara bra connection mellan de tre öarna men lite sämre från Agios K. Kanske lossnar inom kort men det är lite småirriterande att inte veta när/om det går någon båt nu när det är så nära inpå. Annars får man väl ta det som det blir. Sätta sig på någon servering o vänta på nästa..

Någon som har någon pejl på mina andra undringar ang. bussar/båtar/resebyråer i Agios K?

Ha det gott!
Tomas
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 18:42
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Båttiderna... till Sporaderna och framförallt Alonissos

Hej Tomas .
Jag har samma problem som du ( visserligen angenäma när man planerar inför semestern ). Vi ska ta oss från Aten till Alonissos men på en söndag ( 28/6 ) och från Agios Konstantinos verkar det inte gå några båtar alls på söndagar ...så vi får nog ta oss upp till Volos och båtarna därifrån . Efter vad jag förstått så tar det 4½ timme med buss ....

Eller är det nåt jag har missat , är det någon annan här innte på forumet som har något tips ? Tittar jag rätt eller ?

Är det någon som har tagit sig med t ex taxi från Aten till Volos och vad skulle ni gissa att det kostar ?

// Monica
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 19:39

Hej Monica roligt att "se" dig hoppas allt är bra.
Har också kollat förbindelse från Volos men det är ju som du skriver så himla lååångt i buss. Verkar som det är väldigt kort framförhållning på förbindelserna från Agios K. Vi ser ju att det går en båt 9.30 men den är inte bokningsbar än samt att den inte var "officiell" ännu vad det nu innebär.
Jag försöker ha is i magen och kolla o kolla och se vad som händer. Värre i ditt/ert fall då det inte finns någon connection ännu på söndagen.

Vi håller våra tummar o hoppas att allt fixar sig till slut...

Ha det så gott så hörs vi

Tomas
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 23:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

De båtturer som inte är bekräftade blir oftast klara innan det är dags, det är ju knappast nödvändigt att boka en måndag så jag ser egentligen inget större problem. Att båten inte går kan även hända om tidtabellen är bekräftad och biljetten är betald så det är ingen större skillnad. I dag fick jag upp en helt ny tur som jag ska åka med nästa onsdag så det händer saker nästan dagligen i tidtabellerna.
Då det gäller busshållplats i Agios Konstantinos så har jag för mej att bussen stannade bara en liten bit ifrån där båten går ifrån (vi åkte iofs från Agios Konstantinos) och det brukar alltid finnas biljettförsäljning vid hamnen så det finns säkert där också.
Då det gäller Monicas färd till Volos så är det väl nog tyvärr så att det bästa sättet är att ta sej med buss dit. För säkerhets skull kan du ju försöka kolla om det kommit upp någon båttur precis innan du åker så du inte åker buss i onödan.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 08:50
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Tack Janérik för tips och råd .
Jag får kolla på nätet innan vi åker till Arlanda på lördagen så vi får hålla koll på båtarna !
Pendlar med buss till jobbet varje dag så jag är van att åka buss men hade hoppas på att slippa såååå långt på semestern ..

Monica
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.