![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet inte hur många gånger jag varit i Grekland men många gånger är det och ändå längtar jag hela tiden tillbaka. När jag väl är i Grekland njuter jag av varje sekund men när jag kommer hem så kommer saknaden direkt. Har precis kommit hem efter att ha varit på Kefalonia och har sån längtan tillbaka så jag inte vet vad jag ska göra. Nån som känner likadant?
Tanken har funnits på att testa att flytta dit ett tag men samtidigt så vet jag svårigheterna med att få jobb osv. Finns det möjligen nån grekisk kille/tjej som tidigare bott i Grekland/bor i Grekland, här på forumet som har lust att dela med sig av sina kunskaper till mig? Skicka gärna ett PM så skickar jag min mailadress. |
|
||||
|
||||
![]()
Tror faktiskt att det finns en och annan på detta forum, som känner likadant!
![]() Det är ju inte klokt, egentligen. Varje år två veckor i grekland och sen 50 veckor hemma, där man sitter och längtar. Tror jag måste prata med min arbetsgivare! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är svårt med längtan.... Vi tillbringade 7 månader på Kreta nu i vintras och firade jul, nyår, påsk där nere. Det var tråkigt att behöva åka hem men jobbet här hemma kallade. Det går inte en dag utan att man är inne och titta på web kameran eller kalimera för att känna känslan att vara där. Vi har vår lägenhet där nere men jag skulle inte vilja bo där året om fast att allt känns lättare där men det är för att man inte jobbar när man är där. Vi är aldrig nere mitt i sommaren(för varmt) då vill vi vara här hemma men man saknar vänner, mat, atmosfären m.m.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller fullständigt med om att längtan gör en nästan tokig... Två veckor i Grekland och sedan hemma 50. Jag är inne på Kalimera ofta och det har blivit som en drog
![]() Skulle också vilja åka ner till Hellas i mer än dessa två veckor men ekonomin tillåter det inte heller och enligt lag så har jag bara rätt till 5 veckor semester (i mitt fall endast 25 dagar eftersom jag är under 40 år fyllda) Jag är en vanlig kommunal tjänsteman... Försökte övertala chefen om att jag skulle kunna jobba nere från Grekland men det gick ju inte ![]() ![]() ![]() ![]() June, det låter ju helt underbart att vara nere i Grekland 7 månader och sedan hem till Sverige för att jobba! Var jobbar du? Behöver ni folk? ![]() ![]() K (36 dagar kvar till Skiathos) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oh ja.
Men. När livet känns som en enda lång nedräkning. Är det inte något som är fundamentalt fel då? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig HenricG...Jag har en lapp med citatet "Livet är det som pågår medan du är upptagen med annat" i min plånbok som jag tar fram då och då... Bara som en påminnelse om att det är fint att drömma sig bort ibland, men att jag ska komma ihåg att ta vara på livet här och nu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar säga att det sämsta med att resa är att när man kommer hem så vill man ju bara åka igen ,direkt.
![]() Det kan vara riktigt jobbigt, en otrolig längtan! För mig klingar det av efter ett tag och man mår bra av alla sköna minnen,istället.Fast visst finns det alltid en längtan till Grekland därinne! För mig handlar det inte om att jag vill flytta för jag trivs bra här.Här har jag familj,vänner och ett arbete som ger mig mycket.Jag skulle sakna det för mycket. Jag tar ofta en morgonpromenad och när jag ser mig omkring särskilt nu på vår och försommar så tänker jag ofta att det kan inte vara mycket vackrare än så här! Vi har en sommarstuga och lika fantastiskt underbart som det kan vara att vara där,lika otroligt trist kan det vara ,när man gått där i regn,regn,regn. Så skulle det nog vara för mig att flytta? Så är det för mig,men varför inte testa om du lockas av det ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv vill jag inte ens åka på semester till Grekland nu under försommaren när det är så vackert här hemma trots att det är mulet och regnar ibland. Här behöver vi regn trots allt regnande över Sverige har det både den här försommaren och fjolårets fallit alldels för lite över vår stad här vid norrlandskusten. Kanske dagens moln fixar det och efter regnet går jag ut och njuter av grönskans och skogens dofter. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén- livet går inte i repris ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick ju ta tjänstledigt
![]() ![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet" Man får försöka ta vara på dagen här och nu, även om det känns tungt ibland. Och längtan till Grekland finns ju där att förgylla vardagen med. ![]() 17 dagar kvar till paradiset!! ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Katitzi den 2009-06-14 klockan 13:49. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är mycket klokt ni skriver. Man ska njuta av vardagen men ibland kan man fundera över att man jobbar för mycket och njuter för lite av livet. Men just Grekland ger mig hela tiden en önskar om mer och jag vill bara tillbaka hela tiden. Men därifrån till att flytta är steget långt. Kanske bara ska vara en dröm..
|
|
||||
|
||||
![]()
Och inte tror jag, eller hoppas menar jag, att någon bara går och längtar efter nästa resa, om så skulle vara fallet -sök hjälp!
Men visst längtar man ibland iväg, ju närmare avresedagen det kommer ju mer längtar jag. Helén- med 19 dagar kvar innan fötterna står på Grekisk mark igen ![]() |
![]() |
|
|