Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-15, 18:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Hemska tanke

Roade mig med att titta på restresor med Apollo då tanken helt plötsligt slog mig att det kanske är sista året man har råd med en resa

Vad sägs om restresa; Endast flyg 1 vecka från Landvetter/Gbg till Santorini för
5 998:- Avresa 27/6. Huwa- det är rätt mycket pengar
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 19:18
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Hemska tanke

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Vad sägs om restresa; Endast flyg 1 vecka från Landvetter/Gbg till Santorini för
5 998:- Avresa 27/6. Huwa- det är rätt mycket pengar
// Helén

Fy för den lede.
Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 22:18
JohannaBlom JohannaBlom är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Mhmmm tyvärr är det ju så, att priset på sista minuten- resorna ökar i takt med detta J*ävla väder här hemma i Sverige. Var tur att jag och killen hittade en resa för 2100 (grundpris) i augusti, för en vecka sedan. Skulle varit kört om jag skulle väntat 1 dag till =S Hoppas det fina vädret kommer tillbaka, så dessa priser sjunker.
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 06:34
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JohannaBlom Visa inlägg
Mhmmm tyvärr är det ju så, att priset på sista minuten- resorna ökar i takt med detta J*ävla väder här hemma i Sverige. Hoppas det fina vädret kommer tillbaka, så dessa priser sjunker.
Det brukar ju vara så- men nu har sommaren kommit tillbaka sedan ett par dagar och då borde ju priserna sjunkit. (i alla fall på resor från Landvetter) )
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 08:08
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Med tankte pa att var valuta sjunkit sa pass mot Euron sa ar det inte varre an forvantat, tycker jag.
Sa lange kronan ligger sa lagt sa far vi nog acceptera de har priserna. Jag har ocksa markt att det verkar vara betydligt farre svenskar i Grekland i ar. Tex det var inte manga pa Amorgos nu, jamfort med forra aret vid samma tid. Och har pa Paros sager manga pa restauranger etc att man inte har sett sa manga svenskar som forra aret.
Dock verkar turismen fran andra euro-lander okat, tex tyskar...
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 11:34
JohannaBlom JohannaBlom är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Gött mos, idag när jag vaknade var det soligt och varmt ute. Bor i Västerås. Om detta ej håller i sig till midsommar blir jag fan sur

Citat:
Det brukar ju vara så- men nu har sommaren kommit tillbaka sedan ett par dagar och då borde ju priserna sjunkit. (i alla fall på resor från Landvetter) )
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 11:56
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av JohannaBlom Visa inlägg
Gött mos, idag när jag vaknade var det soligt och varmt ute. Bor i Västerås. Om detta ej håller i sig till midsommar blir jag fan sur
Lyllosar!!
Sommar!!
Själv ser jag fram emot en midsommarhelg i Södra Norrland med 11-15 grader och regn enligt yr.no, och de har ju nästan alltid rätt.
Dessutom påstår de att Naxos skall få regn på söndag, kanske mer efterlängtat där än här
Bara det är varmt där nästa söndag så för då.............

För övrigt får vi hoppas på att även Sverige snart får Euro så kanske resepriserna blir mer rimliga framöver.
Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 10:44
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad

Citat:
// Helén
Det räcker nog inte med några dagar fint väder tror jag. Dessutom är det midsommar = en säker tid med instabilt väder? Vanligtvis värme och kyla blandat med iskalla skurar och framförallt stark vind? Det är ju bolagen säkerligen medvetna om.

Men det är ändå lite oroväckande prismässigt, vi får hoppas på ett längre högtryck i Juli och Augusti för vi har bokat boende på Anafi den 29:e augusti och 2 v framåt!
Priserna får stolarna den tiden brukar minska i början på augusti (iallafall tidigare år)
Skulle vi inte få ngn någerlunda billig flygstol till Santorini så får det bli flyg till Athen alt Kreta och sedan båt...
Men går det mindre flyg nu? eller mindre platser?
.
Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 10:56
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av McCoist Visa inlägg
...den 29:e augusti och 2 v framåt!
Priserna får stolarna den tiden brukar minska i början på augusti (iallafall tidigare år)
Skulle vi inte få ngn någerlunda billig flygstol till Santorini så får det bli flyg till Athen alt Kreta och sedan båt...
Kan ni tänka er Köpenhamn-Chania går det just nu att komma undan med 1395 DKK, knappa 2.100 kr pp tor med Cimber.
Sven
Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 11:06
McCoists avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Kan ni tänka er Köpenhamn-Chania går det just nu att komma undan med 1395 DKK, knappa 2.100 kr pp tor med Cimber.
Sven
Visst, det gäller att hålla alla dörrar öppna. Men går det båtar från Chania-Santorini?
Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 16:37
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Visst, det gäller att hålla alla dörrar öppna. Men går det båtar från Chania-Santorini?
Nej det gör ju inte det, tyvärr...
Bara från Heraklion och någon från Rethymnon. Så det blir ju lite bökigare förstås!
Då får ni åka med Norwegian till Heraklion direkt istället. Lite dyrare dock.

Sven
Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 05:54
McCoists avatar

Drabbades av lite panik inatt då jag sitter på jobbet och kollar runt på resor. Enligt apollos hemsida finns det ENBART (om det går att att lita på detta) 3 platser kvar på flyget från Landvetter-Santorini den 29:e augusti!!! För 2 v och för det hutlösa priset 4999:-
Hittade flyg till Athen (direkt) t/r för 3500:- Men då är det då 9 timmars (jämfört med 2,5 timme från Santorini) båtresa som gäller från Pireus. Men att då få andas grekisk havsluft kan överväga alla svårigheter.
Visst det går säkert att hitta ännu billigare alternativ med flera byten med flyg i europa med en 3, 1/2 åring känns inte särskilt lockande.

Vi avvaktar som sagt tills i början på augusti och ner ska vi även om vi får paddla med kanot ner!!!
Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 10:01
Hellens avatar

Citat:
Men går det mindre flyg nu? eller mindre platser?
.
Läste eller hörde någonstans att resebolagen minskat antalet resor med 30% ta inte desssa siffror för allvarligt då jag inte har källan till de, men helt klart är det färre platser tillgängliga.

Att platserna blir mindre få vi verkligen inte hoppas, då är det snart bara barn som kan åka
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-21, 17:38
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Läste eller hörde någonstans att resebolagen minskat antalet resor med 30% ta inte desssa siffror för allvarligt då jag inte har källan till de, men helt klart är det färre platser tillgängliga

Fast jag läste "någon annan stans" att det var tvärtom!!!

Apollo och Ving hade 50-60% fler bokningar i år, jämfört med förra året!
Det började trögt, och de som brukar boka redan i januari gjorde inte det förrän i mars osv...så nu skulle Apollo sätta in 5000 extra plater till framför allt Grekland och Bulgarien, där trycket var som störst!
Ingen utav de stora researangörerna verkade se tecken på "sämre tider" utan tvärtom - folk bokar fler resor än vanligt!

Skumt, eller hur?!!!

Men tänk vad BRA om det nu blir en kanonsommar och det finns massor av platser kvar till superbilligt pris!!!
Fast det förblir nog bara en dröm...

/Katta (som befinner sig i ett soligt Billdal i alla fall!!!)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.