|
||||
|
||||
Båtluff 2009
Jag är nu på Kreta och sitter i ett hus mitt emellan Episkopi och Argriopouli, hemma hos min väninna Mimi som bor här. Jag har varit på Kreta sen i onsdags och firat midsommar med henne, precis som jag gjort tre år innan. Svensk sill och resten grekiskt.
På torsdag bär det iväg norrut mot Santorini och sedan Folegandros. Vädret är helt ljuvlig vattnet varmt och skönt så man kan inte ha det bättre. Mera rapporter kommer om andan faller på. Irma |
|
||||
|
||||
Sv: Båtluff 2009
Önskar dig en fortsatt härlig resa
// Helén- från ett mycket somrigt Göteborg |
|
||||
|
||||
Nu har jag kommit fram till Folegandros. Här bor jag på Ampelos resort strax utanför Chora. Mysigt! Jag visste inte vad som väntade mig men den här ön är storslagen med sin karga beriga natur. Idag åkte jag lokalbussen ner till Angali och därifrån en suverän vandring till Agios Nikolaos. Vilket vatten och vilken underbar mat på tavernan.
Stannar till på söndag och då bär det iväg till Milos. Luffande Irma |
|
||||
|
||||
Åh, så tavernan ovanför Ag. Nikolaus har öppnat igen? Den var stängd förra året när vi var där i slutet på juni. Vi frågade några, och de berättade att det var strul med lagen av någon anledning. Det såg riktigt trevligt ut där annars.
Milos är också fint, men helt annorlunda från Folegandros. Hoppas du trivs där med. Luffa försiktigt! |
|
||||
|
||||
Ja då Siri, den var öppen och det var jättemysigt där. Alla som var på stranden åt lunch däruppe och maten var jättegod.
Det är lite meningen med min luff, att se öar av olika typer för att sedan hitta min favorit. Har ännu inte bestämt rutten efter Milos men jag vet att jag avslutar på Santorini i några dagar eftersom jag flyger hem därifrån. |
|
||||
|
||||
Oh vad underbart att tavernan öppnat igen. Den var riktigt bra för två år sedan när jag var där. Efter promenaden från Chora smakade maten underbart. Berätta gärna mer mer om hur det är på min favoritö just nu.
Eva |
|
||||
|
||||
Folegandros var för mig en ny ö så jag blev hänförd över hur vackert det var trots kargheten. Alla vyer var så himmelskt vackra. Jag satt uppe vid kyrkan och tittade på solnedgång och hamnade mitt emellan två grekiska bröllop. Ett par med sina gäster promenerade ner från kyrkan och det andra sällskapet var på väg upp. Otroligt mycket vackra klänningar och två bedårande vackra brudpar.
Definitivt åker jag tillbaka igen. Sen hamnade jag på Milos och den här ön är ju också vansinnigt vacker. Tom så att jag stannar kvar här och låter bli att upptäcka fler ställen i år. Idag har jag varit vid klippbadet i Sarakiniko, ngt sånt har jag ju heller aldrig sett förut. Tur att jag har med mig datorn så att jag kan tömma kameran varje dag. Det blir massor med bilder. |
|
||||
|
||||
Sista rapporten trots att jag nu är hemma igen. Min sista semesterdagar tillbringade jag på Santorini och på Honeymoon Beach. Jag blev välkomnad som en kär återbesökare och hade en underbar middag under min första kväll.
Sedan tillbringade jag större delen av min tid på stranden och jag hamnade på ett underbart ställe, Meterora, utmed strandpromenaden i Perivosa. Jag har aldrig fått sån servce på något annat ställe, ägaren Irene var en virvelvind, all hennes personal otroligt serviceminded och maten utsökt god. Där åt jag kanske den bästa mousakan jag ätit i Grekland. Sista kvällen hamnade jag mitt upp i en Grekisk afton med dans och underhållning. Massor med folk och suverän stämning. Definitivt värt ett besök. Nu är jag hemma igen och lever på minnena och alla nya intyck. Jag har hft en undebar resa i Grekland, i år igen! |
|
|||
|
|||
Låter helt underbart!!
Det enda man vet varje år man åker är att man blir aldrig besviken! Lissi |
|
|