|
||||
|
||||
Hjälp - Pyret flyttade hemifrån!
Här gick det undan av bara den när dottern fick överta en liten studio i Chanias gamla hamn häromdagen. Vi som knappt hunnit inskaffa det vi behövde för ett hushåll har nu två att dela pryttlarna mellan.
Dottern är nu lyckligt ensamboende i ett 300 år gammalt hus men saknar husgeråd av "svensk standard" och är luspank - min fråga lyder därför: Bor du/ni nära ett IKEA och ska du/ni till Chania om en snar framtid? Kan du/ni dessutom lägga ut dryga 25 euro tills det att vi ses? Om svaren är ja i alla tre fallen, maila mig för ytterligare info. Det är inte kilovis prylar jag behöver - vi snackar visp, slickepott, osthyvel, dl-mått etc av billigaste modell. Vi blir mycket tacksamma om någon hör av sig, IKEA Athen är fjärran nu i högsäsong. Varma, vindiga hälsningar från Kikh, Pyret och Chania |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp - Pyret flyttade hemifrån!
hej
jag bor (nära) IKEA och COOP Forum och kommer ner 11 juli vad vill ni ha med?? tagit en tur med 30 kg bagage vikt och kan nog få med något ialla fall. kanske vi kan överlämna då kalimerorna ska träffas den 19 på mitsos i Agia Marina? du kommer väl?? myssa.... |
|
||||
|
||||
Vi kanske kan dela upp inköpen vi som ska ner. Vi kan skriva här i tråden vad vi tar med så det inte blir dubletter...
Tyvärr jobbar tydligen Kickie kvällen när vi ska till Mitsos...synd Malin |
|
||||
|
||||
Du vet ju att jag kommer snart! Och inte har jag mycket packning heller! Ikea ligger bara 10 km bort! Vad väntar du på??? Kram
|
|
||||
|
||||
Jag har en del begagnat som ni gärna kan få, skicka PM vad ni saknar så skall jag se vad jag har.
Jag skall visserligen inte till Chania i år, men det finns ju post som funkar // Helén |
|
|||
|
|||
Kickie! Vi kommer ner imorgon! Vi har messat dig tidigare om ifalll du ville ha något från Sverige - har du några önskemål? Något i matväg?
Hinner du uppdatera tråden/kontakta oss innan vi åker så skall vi försöka ta med oss lite grejer, annars får ni andra som ar anmält er villiga ta hand om det! |
|
||||
|
||||
Gud vad ni är gulliga! Och vad IKEA varit aktiva sen jag emigrerade!!!
Jag har kollat på en serie husgeråd som heter Charm: Måttsats (dl etc) 5Kr Potatisskalare 9Kr Trattar 4 delar 9Kr Äggdelare 9Kr Vidare: Grunka Köksredskap 5 delar 29Kr Idealisk Vispset 2 delar 9Kr Idealisk Rivjärn 29Kr Skrapa Slickepott/urskarapare 9Kr Smaka Osthyvel 29Kr Kroken Bestickställ x2 19Kr/st Kroken S-krok x2 19Kr/st Kroken Kryddhylla 39Kr I MÅN AV UTRYMME! Kroken Stång x2 29Kr/st I MÅN AV UTRYMME de är 60cm långa men smala! Önskemål är svarta eller turkosa köksredskap i de fall man kan välja Tror dottern är fallen efter mig när det gäller petighet... Vissa saker kan vi hitta här, med stort tålamod och 3ggr dyrare. Jag har exempelvis sett osthyvlar en gång, strax efter att Wardakis tagit med sig en Ta nu inte i så ni spricker är ni snälla, om ni inte hinner med shopping så strunta i det! Kramar//Kikh P.s. Det är modern som betalar inköpen antar jag... |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag är kvar i guldbutiken, jobbar 15.00-23.30 6-7 dagar i veckan. Vi tillbringar mycket tid ute i Stavros nu under sommaren men jag hoppas att vi hinner ses en stund ändå. Jag har önskat mig Classic kaffe och kaviar av Nilam, tror inte det är mer jag saknar eftersom Abi hade med sig knäckebröd Varmt välkomna! Kikh |
|
||||
|
||||
Jag skall också till Chania, åker den 18 juli. Bor nära Ikea - Uppsala. Vi åker med ganska lätt packning så nog kan vi ta med något om det fattas. Hör bara av dig före så fixar jag det! Alltid kul att kunna hjälpa till.
/Britt-Mari/ |
|
|||
|
|||
Har pratat med Kickie idag, även om vi hade velat så hinner vi inte till IKEA nu - mitt i packandet...
Men lite kaffe har vi med oss! |
|
||||
|
||||
Citat:
Bara stollar skulle ge sig iväg på en shoppingrunda timmarna innan man kliver på flyget! Ni är alla välkomna, med eller utan inköp, så det så! Min önskelista ligger här nedan, bara nu inte alla köper samma saker... Vi har det VARMT men ta med en kofta för kvällarna// Kikh |
|
||||
|
||||
Måttsats (dl etc) 5Kr
Potatisskalare 9Kr Trattar 4 delar 9Kr Äggdelare 9Kr Vidare: Grunka Köksredskap 5 delar 29Kr Idealisk Vispset 2 delar 9Kr Idealisk Rivjärn 29Kr OBS! Inköpt! Skrapa Slickepott/urskarapare 9Kr Smaka Osthyvel 29Kr Kroken Bestickställ x2 19Kr/st Kroken S-krok x2 19Kr/st Kroken Kryddhylla 39Kr I MÅN AV UTRYMME! Kroken Stång x2 29Kr/st I MÅN AV UTRYMME de är 60cm långa men smala! |
|
||||
|
||||
Nu har dottern varit en tur till Karlstad och IKEA Hon hittade inte allt på listan men köpte följande:
* Slickepott * Äggdelare * Osthyvel * måttsats * potatisskalare * vispar Vet inte om det var exakt samma som du kollat på men alltsammans kostade fullt överkomliga 78 kr Så nu kan ni andra fylla på med resten Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Nu fattas alltså: Grunka Köksredskap 5 delar 29Kr Kroken Bestickställ x2 19Kr/st Kroken S-krok x2 19Kr/st Kroken Kryddhylla 39Kr I MÅN AV UTRYMME! Kroken Stång x2 29Kr/st I MÅN AV UTRYMME de är 60cm långa men smala! En själaglad Kikh, som med en kopp Classic kaffe inväntar kvällens middag med Gita och hennes familj. För de som i krokarna: Vi äter klockan 20.00 på Ouzetino i Nea Chora hamn. Hej hej |
|
||||
|
||||
Citat:
Trattar saknas också på din lista Jag skulle GÄRNA följt med er ut på er middag ikväll...men om en vecka så är de min tur Malin |
|
||||
|
||||
Grunka är i 4 delar, sked, slev, stekspade och spagettislev i rostfritt och kostar 59 kronor. Är det det du menar?
Gunilla |
|
||||
|
||||
Enligt Ikeas hemsida finns ett set m 5 delar som heter Gnarp för 29 kr...kan det vara det
Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja Malin, vi hade en jättetrevlig, om än småkylig, afton på piren. Tur att husets vin och Rakin värmde så gott. Nu försöker vi ordna en dubbeldejt när ni är här! Kramar//Kikh |
|
||||
|
||||
Åker till Ikea idag och försöker fixa resten! Återkommer med resultatet!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Mission completed!
Gunilla |
|
|