|
||||
|
||||
Malev, är de på något sätt annorlunda?
Googlade på Malev igår då jag ryktesvägen hört att det är "stor risk" att bagaget blir stulet när man flyger med dem.
Det bekymrar mig inte då vi reser med handbagage, däremot hittade jag en formulering som gjorde mig lite fundersam; "se till att du bekräftar ditt flyg så att du inte blir nekad ombordstigning pga överbokning". Någon som vet eller kan komma på om det kan menas annat än - Checka in i tid! // Helén |
|
||||
|
||||
Sv: Malev, är de på något sätt annorlunda?
Citat:
Men jag hade för mig att de europeiska bolagen sedan länge hade upphört med detta krav, åtminstone för resor inom Europa. Kolla upp det ordentligt med Malev för säkerhets skull! Edit: De senaste c:a 15 åren har jag aldrig behövt "rekonfirmera" någon flight... /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2009-07-02 klockan 11:51. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi blev själva hämtade i cafeterian på Landvetter 45 minuter före utsatt avgångstid ett år // Helén |
|
||||
|
||||
Inte konstigare än något annat reguljär bolag... har åkt med Malev flera gånger och funkar jätte bra!
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi blev nekade ombordstigning en gång när vi reste med Lufthansa till Portugal (ca 10 år sedan). Dom hade överbokat. Först frågade dom om någon frivillig kunde vänta men så var inte fallet. Vi som inte konfirmerat stod sist på listan och kom därför inte med. Det var bara att vänta på nästa flight......(plus att vi fick en rejäl kompensation ) Det gäller inte bara returresan som med charterbolagen, utan även utresan. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har varit med om att SAS överbokat, kompensationen vi fick täckte nästan nästa års resa, så det är inte hela världen om vi inte kommer med. // Helén |
|
|