![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då menar jag att få ha förmånen att få njuta av Grekland och Sverige. Har nu kommit till Grekland och i vanliga fall brukar jag åka ner i början av Juni, men har fått njuta av värmen i Sverige, fått se hur mina blommor i trädgården blommar, tom upptäckt en del blommor som jag inte ens visste att jag hadde
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kram till er alla Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Termometen visar +33 just nu, sitter på altanen och tittar ut över havet, inga moln i sikte och på andra sidan skymtar Evia. I morse låg havet spegelblankt och stilla, var nere tidigt och hade harpunen med mig, fick i hop lite småfisk som nu puttrar på spisen till en fisk soppa med massor av citron. Såg på nyheterna i går att det var några svenskar isolerade på Cypern pga svininfluensan! Kan inte vara roligt
![]() Camilla som inte ätit vattenmelon ännu.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hos oss är det nu bara 31 i skuggan, och meltemin blåser från middagstid ungefär, men i morse var det så varmt nere på stan att min man höll på att svimma. Det har aldrig hänt förut!
|
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt det låter Camilla. Inte minst att kunna se Evia från altanen
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har oxå glädjen och förmånen att få "njuta av bägge världar"....den fina "svenska/norska sommaren som jag prickade in perfekt med sol och +30 i 14 dagar i slutet av juni/början av juli ![]() ![]() Har hört att det blir mycket frukt på mina granatäppleträd senare...mums...och som Carina skrev..det mesta frodas och blommar ju redan...även "MIN" lilla trädgård!! Vad gjorde man utan dessa resor?? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då var det dags att åka hem...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Camilla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vemodigt kändes det även för mig att åka till Sverige efter 4 hela månader hemma i Grekland, men härligt att träffa barn och barnbarn, även om alla har varit nere och hälsat på
![]() Nästa vecka är det dax igen att åka ned för 2 månader ![]() ![]() Var nånstans på Peloponnesos åkte ni runt Frappe? |
|
||||
|
||||
![]()
Låter som poesi! Plocka granatäpplen, aprikoser, persikor, citroner, vattenmeloner. I vår trädgård plockar vi ogräs och mördarsniglar
![]() Mvh. Lilla sjöborren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi får bara hoppas av hela vårt hjärta att Frappes härliga trädgård inte hamnar i lågorna i denna hemska brand
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Kalamata och kustvägen ner till Gythio, och obligatoriskt stopp i Kardamili några dagar och ner till Monevassia, och kusten upp till Naplion och åter Aten. Det var huvudrutten med en massa avstickare.
Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Vad härligt!!
Citat:
Vi har ju våra bestämmelser... /pawik |
|
|||
|
|||
![]()
Med den serviceandan så är det ju inte undra på att SAS har svårigheter! FY så dåligt!
![]() Härligt att höra att trädgård och hus klarade sig. Lissi |
![]() |
|
|