|
||||
|
||||
Com Hem - Com Bort
Har sedan i tisdags varit utan internet. Tjuvlånar någon grannes slöa trådlösa nät när han/hon är uppkopplad. Har ringt kundtjänst så många gånger att jag inte orkar ringa fler gånger. Svaren är minst sagt luddiga, ingen kan säga när jag får tillbaka internet igen. Har kollat andra adresser på Söder och det har visat sig att det inte bara är vårt hus dom saknar internet. Fast kundtjänst säger att det bara är vårt hus. Även telefoni och teve har störningar. På deras hemsida står det att internet kan "upplevas som segt" (finns inget alls), att tevebilden kan "upplevas som svart", jag upplever den som grynig.
Hur som helst så håller jag på att bli galen på Com Hem och jag ska säga upp avtalet så fort jag hinner. Är det någon annan som har, eller har haft problem, med Com Hem den senaste veckan? |
|
||||
|
||||
Sv: Com Hem - Com Bort
Kommer hem en sväng på måndag så jag får kolla då. Annars har vi haft mycket problem med ComHem innan. Inte minst med Telia vad gäller mobilt bredband. Sveriges mest nöjda kunder... sure... Varför ska jag ha sån otur?
|
|
|||
|
|||
Alla mina vänner som haft Com Hem har bytt leverantör. Jag har Bredbandsbolaget, och det är inte perfekt, men långt bättre än Com Hem!!
|
|
|||
|
|||
Com Hem - Gick bort... Jag har bara Com Hem som lev av TV-signal men inte ens det klarar de med hyfsad kvalitet. Ständiga avbrott och fluktuerande styrka på signalen, beroende på väder! För ett tag sedan försvann bilden totalt 8 gånger på en månad! Och då var signalen borta i flera timmar... Det skulle inte falla mig in att mig att använda dem som bredbandslev.
Com Hem ägdes tidigare av Telia men såldes av och blev eget bolag pga krav från EU. Men jag misstänker att det fortfarande lever kvar en hel Telia-mentalitet i det bolaget. " Det löser sig. Vi tar det i morgon..." Dvs lite som i Grekland... |
|
||||
|
||||
VI har Telia bredband trådlöst i vårt hus. Kan inte klaga på denna leverantör. Nån gång har det väl varit lite fel men det har oftast löst sig på några minuter!
Yeasou |
|
||||
|
||||
Nu har det snart gått en vecka, och läget är detsamma: inget internet.
På deras hemsida står det så här: Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands- och telefonitjänsten i ditt område. Den texten har legat där sedan den 5 juli. Hinner inte skriva vad kundtjänst säger, är rädd att den lina jag just nu tjuvlånar ska försvinna, hoppas kunna svara på mejl innan jag åker ut igen. Com Hem. |
|
|||
|
|||
Tråkigt att det strular,vi har bredband,tv och telefon genom comhem.Vi hade lite problem i början men annars har det funkat nästintill klockrent här..(peppar,peppar ta i trä)
|
|
|||
|
|||
Vi bor i ett så kallat "Com Hem hus", och är mer eller mindre tvugna att ha deras abbonemang. Under de sju år vi bott här har det nästan aldrig varit problem, och vi bytte till deras telefoni för ett tag sedan också. Måste säga att vi har varit riktigt nöjda med dem. Det som ibland kan kännas jobbigt, är att det är svårt att få tag på dem om man ringer. Ibland har det varit timmars telefonkö, om man överhuvudtaget kommer fram.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Janne,
Om det är att du bor i ett Comhem hus alltså att Ni har alla comhem som leverantör, bor du i bostadsrätt skulle jag kontakta styrelsen för de har ett "special" nummer att ringa inte via kundtjänst. Vi hade jätte problem förra sommaren med internet som inte funkade, gick upp och ner i en månad, det var flera hus som drabbades, då visade sig att en av "switchen" behövde bytas ut, oftast ligger det 50 st per switch. Comhem har världens sämsta kundtjänst har nog många konstaterat. Men peppar peppar för oss har det funkat utan problem förutom förra sommaren då Camilla |
|
|||
|
|||
Jag är också så ytterligt less på comhem, deras teknik, deras kundservice, deras inställning till oss kunder - allt. De vill ju dessutom att man hela tiden ska ha bindningstider genom att sälja på en olika slags "erbjudanden".
Vi fick fast fiber installerat i huset för en månad sedan så nu är alla comhemtjänster uppsagda, tack och hej |
|
||||
|
||||
Har kontaktat styrelsen, de ska säga upp avtalet och anlita en annan leverantör. Något som jag är mycket glad för.
|
|
||||
|
||||
Nu har det gått mer än en vecka och läget är oförändrat: inget internet. Ringer kundtjänst dagligen, svaret är detsamma: Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands- och telefonitjänsten i ditt område. På frågan om vad exakt det är för fel blir svaret att de inte vet, teknikerna (som enligt kundtjänst jobbar dygnet runt) kan inte berätta det, det är för svårt, ingen skulle ändå begripa. På frågan om när de tror att internet kommer tillbaka blir svaret: vi vet inte.
Så där kan man ju inte ha det. Så jag åker bort ett tag, kan ändå inte jobba, och kanske finns det inernet dit jag åker. Det finns värre saker att drabbas av här i livet, vad är väl lite internet hit eller dit. |
|
|||
|
|||
Nä...man klarar sig ju galant utan i Grekland! Men detta är ju Ditt jobb!!
Vi har ingen telefon nu, reparatör har varit här i flera timmar och felet ligger MELLAN deras kopplingsstation vid gaveln på detta huset och vår lägenhet, alltså en sak som bostadsrättsföreningen ska betala ...HUR LÄNGE TAR DET MÅNNE??? de rören är föreningens ansvar att hålla rena. Nu får vi skriva brev till styrelsen och framlägga problemet...Det roliga är att det är precis utanför vår granne, som är styrelsensordförande, som felet sitter....Internettråden är ok, men det är ett brott på vår telekabel och inga försök alls att dra i trådarna eller försöka skjuta med fjäder i röret lyckas.. Tur man har mobil och hellre telelös än internetlös med tanke på alla bankaffärer och alla kontakter här, inte minst Kalimera HÅLL UT JANNE....Åk till Västkusten! Lissi |
|
||||
|
||||
Är nu tillbaka efter två resor, med internet. Här hemma fungerar fortfarande inte internet. Fick sms från Com hem förra veckan där det stod att det skulle funka. Men när jag kom hem var det samma visa. Com hem hade skickat ett nytt modem, de trodde att det var där felet låg. Men inte det inte. I går ringde Com hem, jag har ringt dem hundratals gånger så det var trevligt med lite omväxling. De sa att det var tre lägenheter i huset som hade samma problem som jag, och att de skulle skicka en tekniker. När kommer teknikern frågade jag? Han kan komma tidigast den 14 augusti, blev svaret!
Nu har vi varit utan internet sedan den 7 juli, och teknikern kommer hit den 14 augusti. Det är vad jag kallar för kundvård! Som tur är kan jag ibland tjuvlåna grannes trådlösa nät. |
|
||||
|
||||
Förra året hade jag/vi problem med Comhem:s TV ränder som vandrar över bilden. Anmäldes till påsk men de kunde inte hitta felet, misstänkte inkoppling av apparat med jordkopping i ej avsett uttag. Kom hem efter semestern i augusti, fortfarande störningar och jag sa upp mitt avtal och fick tillbaka alla mina kostnader från den dagen de fick in felanmälan. Gick över till Telia som har fungerat bra utan störningar sen dess.
Hoppas att der löser sig för er. |
|
|