Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-12, 01:33
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Diagoras

Har vart på Rhodos två år i rad nu. Är det lika stressigt på andra ställen när man ska igenom deras säkerhetskontroll? Upplever att personalen på Diagoras är fruktansvärt stressad. Vis av erfarenheten från förra året så hade jag sagt till sonen och mostern att göra allt klart tills vi kom fram till kontrollen, när vi kom fram var vi sist och inga andra kom bakom oss. Ändå var dom nästan otrevliga mot oss, min moster har pacemaker och får inte gå igenom "bågen" utan måste kroppsvisiteras. Jag hade tänkt att vara i närheten av henne om hon skulle behövt hjälp med att prata engelska med dom, men det hann jag inte med, utan vi kom ifrån varandra. Allt gick bra, men sen skulle jag gå på toa´n. Nästa bekymmer, det fanns INGA hela toaletter, antingen stod det papperskorgar i toastolarna eller så fanns det inget bås med hel dörr, toasitsar vad är det? Hittade till slut ett bås med både toaring och papper, men då var låset på dörren sönder så man fick sitta och hålla emot dörren medans man satt på toa´n. Inget kul alls...
Ni som brukar åka till eller ifrån Rhodos, brukar det vara så på den flygplatsen eller har vi haft maxat med otur??

Irene
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 03:50
anoula
Gäst

Standard Sv: Diagoras

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Nästa bekymmer, det fanns INGA hela toaletter, antingen stod det papperskorgar i toastolarna eller så fanns det inget bås med hel dörr, toasitsar vad är det? Hittade till slut ett bås med både toaring och papper, men då var låset på dörren sönder så man fick sitta och hålla emot dörren medans man satt på toa´n. Inget kul alls...
Ni som brukar åka till eller ifrån Rhodos, brukar det vara så på den flygplatsen eller har vi haft maxat med otur??
Har samma erfarenheter som du. Kassa toaletter, otrevlig personal vid incheckning och säkerhetskontroller. Personalen i taxfree är dock bland den trevligaste jag stött på! Oerhört vänlig och proffsig.
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 08:12
Carins avatar
Carin Carin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Kan bara hålla med föregående talare ang personal.
Men att alla toaletter skulle vara söndriga på ngt sätt samtidigt har jag inte varit med om.
Tyckte förra året att det hade blivit bättre med just toaletterna i avgångshallen.
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 09:12
torhildurs avatar
torhildur torhildur är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Hejsan!
Min upplevelse av säkerhets-kontrollen i år var bara uppmuntrande
Tjejen som stod på "baksidan " av röntgenholken gav sej tid att säga atthon tyckte om min rygg-säck!.Jag berättade att jag hade fått den i present av min Gudmor,...och tjejen sa då att hon gillade just färgen på den.......

På toaletten jag var inne på,....stod en dass-rulle mitt på golvet
till för alla att ta med sej " ett par tork" innan man gick inn på själva holken....... också en service : "greek style"

Nu finns det ju två terminaler,...tänk förut med bara e'n....... då var det kaotiskt,då!
I år tyckte jag det var "lugnt",.... jämfört med andra år förut
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.