|
|||
|
|||
Nygrekiska På Stockholms universitet
Heeej!
Jag har nu läst Nygrekiska 1 och 2 på medborgarskolan i Stockholm och tyckte att det var sisådär och skulle istället vilja prova på och läsa Nygrekiska på Stockholms universitet och undrar om det är någon här inne på Kalimera som har gjort det? Om det är någon som har läst Nygrekiska på Su vore det kul om ni vill dela med er av era erfarenheter Hoppas ni kan hjälpa |
|
||||
|
||||
Sv: Nygrekiska På Stockholms universitet
Jag har läst på distans under våren. Undervisningsmaterialet är kanon och man får bra hjälp via kursens webbplats. MEN på distans går man ju miste om att prata. Det är en sak att sitta i lugn och ro, läsa och skriva och sakta analysera, fundera och komma på hur verben ska böjas. Det är helt annat att konversera och snabbt få fram de rätta orden.
Det bästa är naturligtvis att läsa på plats och ha riktiga lektioner. |
|
|||
|
|||
kan förstå det. Om jag inte läste en utbildning skulle jag läsa Nygrekiska heltid på Su. Jag är lite orolig om jag kommer klara av Nygrekiska på distans samtidigt som jag läser en annan kurs på 30 poäng. Är nygrekiska 1 en kurs med mkt studier?
|
|
||||
|
||||
Jag har läst I och II på helfart och jobbat heltid . Helfart är ju 40 timmar/vecka. Det finns på halvfart också. Sen beror det ju på vilka förkunskaper man har vilket kan avgöra hur många timmar per vecka man behöver lägga ner.
|
|
|