|
|||
|
|||
Världens värsta turister
Expedia har publicerat en studie över turisters beteende runtom i världen.
De trevligaste turisterna är som följer: Japan Britain Canada Germany Switzerland Holland Australia Sweden USA Denmark Längst ner på listan hamnade fransmännen och, hör och häpna, GREKERNA!! Här är ett uttdrag ur artikeln från BBC:s hemsida: "France's rivals for the world's "worst tourist" tag, Spaniards and Greeks, came near the bottom of the pack in almost every category. " Andra intressanta "fakta" är att italienare och britter klär sig bäst och att japanerna är trevligast och renligast. |
|
||||
|
||||
Sv: Världens värsta turister
Japanerna på plats ett??
Min förmodan var att de skulle hamna i listans bottenskick.... Jag drager mig till minnes några episoder på Santorini, där det svärmade Japaner ute på Calderan för att fotografera solnedgången. Japsen voro innemot tusentalet och hade sitt kryssningsfartyg liggandes på redden nedanför.. Japanerna klängde runt tavernaborden och tillhörande balustrad för att erhålla bästa möjliga kameravinkel att den nedåtgående solen föreviga. Priset tog dock en yngre japansk kvinna som helt ogenerat hoppade upp på vårt tavernabord att bland vinkrus och glas finna den perfekta fotovinkeln. Detta är ett exempellöst beteende vilket sakna motstycke... Arne |
|
||||
|
||||
Satte du inte gaffeln i vaden på henne ?
|
|
||||
|
||||
Gaffeln?? Nja, jag närde tanken, men avstod. Däremot- om jag får göra en liten utvikning- så greppade jag tag i kvinnans långkjol för att medelst ett raskt grepp dra henne av bordet.
Nu visade det sig emellertid att sagda långkjol icke av tyg var konstruerad! Kjolen visade sig vara tillverkad av något rispappersliknande material. Alltså: det var papper. Mitt ryck i kjolen resulterade i att hela täckelsen föll sönder och samman till alla övriga tavernagästernas ohöljda förtjusning. Kvar på bordet återfanns japanskan skrudad i prydlig topp samt ett par rosafärgade trosor med spetsvolanger.... Palaver uppstod, men viss förlikning skedde under tavernaägarens milda överinseende. Parterna skildes utan blodsspillan... Arne ("Att det alltid ska bli så här tokigt när Arne är i elden!" Hustru Birgitta) |
|
||||
|
||||
Minne för livet även för den turisten, kan man tänka!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Som en litet PS tror jag att ovan nämnda studie ska tas med en rejäl nypa salt! |
|
||||
|
||||
Rena Sven Jerring referatet "japaner, japaner, japaner"
|
|
|