Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-16, 00:55
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Kos -09

Någon som redan varit ner i år? Hur var det i så fall? Vi väntar och längtar fortfarande. Även om det för tillfället är varmt och skönt även här hemma så är ju Grekland alltid Grekland och Kos är ju extra härligt, eller hur!
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 10:21
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Kos -09

Hej Katharina!!
Längesen vi hördes här på Kalimera.
Jag var ner i slutet av maj och början av juni 12 dgr sammanlagt. Det var lika härligt o underbart som vanligt. Ingen skillnad där inte. Träffade massa gamla vänner, både bofasta och andra turister som brukar komma ungefär samtidigt som oss.
Det blir dock lite stressigt ibland eftersom jag bor ute i Mastixari och trivs där lika bra som jag samtidigt vill vara inne i stan.
Åker nu ner igen den 29:e augusti och beräknar åka hem ca 11:e september. Har ännu inte bestämt mig.
KosJan o fru Anne och deras vän Lennart kommer vara där nere samtidigt som mig, ska bli kul. Då blir det moppe runt ön och upp till Zia förstås. Bara älskar att köra moppe.
Brukar ni göra det oxå?
Visst var det väl så att ni känner Nickos på Oromedon? Har för mig att du skrev det förrut. Tyvärr hann jag inte träffa honom sist men nu ska jag försöka få ars... ur
Vill oxå ta en tripp till Kalymnos, även det en underbar ö och trevligt folk.
När åker ni?
Ha en bra dag!!// Sanna
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:18
Katharinas avatar

Halloj! Härligt att åka ner ytterligare en gång. Kos tröttnar man ju aldrig på.

Det var nog någon annan som kände honom, men vi är alltid på Oromedon en eller ett par gånger när vi är på Kos. Utsikten - spreciellt kvällstid - är ju fantastisk.

Vi har hyrt moppe, men det var längesedan. Numera hyr vi alltid bil. Vi brukar åka runt hela ön och på senare år även ta en tur till Plaka och hälsa på påfåglarna. Såg ungefär 70 stycken i somras.

Ska ta med en bunt tidningar till Annelie på Stand kafé igen. Blir kul att komma tillbaka dit också.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:19
Katharinas avatar

Vi åker också i augusti, men tidigare, så vi kommer inte att vara där samtidigt. En annan gång kanske? Fast nästa år har vi i och för sig bestämt oss för att åka till ett helt nytt ställe.
Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 12:46
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Hejsan! Jag kom precis hem för en vecka sen från Kos. Har varit nere på Bartenderutbildning. Det var hur bra som helst! revliga människor, God mat! Bor ni i Kos stad måste ni in i Old Town så otroligt vackert där..
Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 21:25
Katharinas avatar

Hej Skrikis,

Ja, gamla stan kommer vi absolut att gå till. Vi har varit i Kos många gånger och går dit varje dag. Det är verkligen mysigt där.

Vart har du bott under din utbildning? Vi ska bo på Astron i hamnen. Vet du vilket hotell det är? Vi har gått förbi där många gånger och även varit in, men vi har inte bott där eftersom det inte funnits med i någon katalog förut, men nu kan man boka charter dit, så det har vi gjort.
Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 21:48
aris4s avatar

Gokväll!!

Ja visst är det mysigt där men tyvärr blir det ju inte så ofta för min del längre eftersom jag bor ute i Mastixari.

Jag undrar oxå vart du bodde Skrikis? Jag vet att Galaxy i Agia Marina området har haft boende förut från bartenderskolan men kanske inte i år.
När jag är inne i stan så brukar jag stanna o sova över på Imperial. Jättetrevlig familj och Liz från Sverige som jobbar där i receptionen. Ska stanna där 3 nätter när jag kommer ner igen och sen ut till "vischan". Men det är underbart där ute oxå. Jag trivs helt enkelt var som helst på denna ö.

Astron är väl inte så tokigt att bo på tror jag. Har oxå bara varit inne där men aldrig bott över. Nära o bra till allting i alla fall.

Har heller aldrig varit på Oromedon på kvällstid men skulle gärna vilja. Har en engelsk bekant som oxå känner Nickos och vi tänkte åka dit och överraska honom. Han vet inte att vi känner varandra. Kul!!
Nickos o hans bror som äger "Bella Vista" känner jag sen första gången på Kos. De ägde då tillsammans ett café som hette "Elysee" bredvid polisstationen. Vi bodde på ett hotell ovanför caféterian. Hibiscus. Tror inte det heller existerar längre.

Vad synd att vi inte träffas Katharina men kanske en annan gång.
Vi hörs väl innan vi åker hoppas jag.
// Sanna
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 20:20
Katharinas avatar

Hej igen! Imperial, är det hotellet som ligger bredvid Kos hotel apartments? Vi har nämligen bott där ett par gånger och även på det som tidigare hette Iris utefter Giorgios vassileos (stavningen?). Nu blev det Astron eftersom man kan boka rum med havsutsikt och vi älskar havet och hamnen, så när man tar igen sig på balkongen så kan man verkligen njuta av utsikten.

Av samma anledning bodde vi utefter G V där man kunde boka havsutsikt. Vi har även bott inne i stan med poolutsikt men det var inte samma sak.

Långt utlägg om utsikt. Hur hamnade du i Mastixari förresten? Vi brukar svänga ner där när vi hyr bil.
Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 16:27
skrikiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Katharina Visa inlägg
Vart har du bott under din utbildning? Vi ska bo på Astron i hamnen. Vet du vilket hotell det är? .
Vi bodde på ett lägenhetshotell precis vid sjukhuset. Fantasia heter detsom skolan ansvarar för. Astron känner jag till.Det ligger bra till och är jättefint verkligen..Ett bra val.
Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 16:30
skrikiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aris4

Jag undrar oxå vart du bodde Skrikis? Jag vet att Galaxy i Agia Marina området har haft boende förut från bartenderskolan men kanske inte i år.
Vi bodde på Hotell Fantasia precis vis sjukhuset. (vilket var tur eftersom jag var tvungen att gå dit när jag bröt tån.) Skolan hade Galaxy förut men har nu bytt till Fantasia, Kos Bay och Anna.
Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 17:10
Katharinas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skrikis Visa inlägg
Vi bodde på ett lägenhetshotell precis vid sjukhuset. Fantasia heter detsom skolan ansvarar för. Astron känner jag till.Det ligger bra till och är jättefint verkligen..Ett bra val.
Då bodde du verkligen centralt!
Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 17:52
aris4s avatar

Hej igen Katharina o Skrikis!!

Det är kul att höra att även du trivs bra på Kos Skrikis precis som många andra av oss.
Jag trodde fortfarande att Galaxy hade boendet för er men de kanske slutade förra året. Brukar vara där o hälsa på ibland och även natta över någon natt.
Känner dock inte dem lika bra som på Imperial, och det Katharina är inte samma som vi menar, kanske det finns fler vid det namnet.
Det Imperial som jag menar ligger på Americi Str. Parallellgata med Kanari st neråt Lambi. Tar dock inte lång tid att gå ner till delfinen i hamnen. Det ligger ganska bra till och inte långt till stranden heller.

Hur jag hamnade i Mastixari, jo det är en bekant till mig som är från fastlandet i Grekland som nästan alltid kommer o jobbar på Kos varje säsong. Vi lärde känna varandra redan första gången jag besökte Kos. Vi är mycket goda vänner och för några år sedan så ville han själv prova på att jobba utanför stan och erbjöd mig att bo där för ca 4 år sen. Tänkte varför inte så jag gjorde slag i saken och har nu blivit fast. Det är underbart där, det finns allt ´du behöver och trevliga människor precis som i stan. När jag vill se mina bekanta i stan så tar jag bussen in och stannar oftast över någon natt på Imperial.
Man mår så gott därute, lugn o ro och mycket bra strand.
Ha en trevlig kväll// Sanna
Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 16:42
skrikiss avatar

Jo. men det är skönt. Det ska vara centralt tycker jag =)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.