|
||||
|
||||
En till framme
Fick sms från Bosse. Han hade det väldigt bra. Satt på Pelagos med Cia.
Någon Mikke hade inte dykt upp ännu Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: En till framme
Citat:
Karin vill OCKSÅ!!!!! |
|
||||
|
||||
Sådär känns det
Men tänk när vi är i Aten,då känns det Riitta |
|
||||
|
||||
Ja, det är då en evinnerlig tur att vi har det att se fram emot! Hur i hela friden överlevde man vintrarna förut?
Karin |
|
||||
|
||||
Han har ägnat sig att montera ny bakhjulsslang på moppen. Av nån anledning small däcket i onsdags när han skjutsade nån som verkligen inte väger mer än 45
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ackja, det var minsann MKT dramatiskt det hela, daer kommer Inkfish und ich farande i ...ja, kanske 10 km/t, da bakhjulet explosisiderar utanfor Hatzansonis minsann....Det bidde vaeldigt slingrigt,men tack vare Inkfish coola respons mojliggjordes ett lyckligt stopp.......dessutanfor scootergrabbarna nedanfor Pelagos, vikken traeff!!! Slang inkopt, dock aennu icke monterad, ety jag har ett nytt "jobb"...ahum,,,,som testpilot av renoverade scootrar som maste "koras in" forsiktigt, vilket turisterna inte gor, enligt scootergrabbarna Daerfor vilar den gamle scooter-kaempen tills vidare.... Mot matgrytorna!! Mikke |
|
||||
|
||||
Blir det något gott ikväll ?
/Mia |
|
|||
|
|||
....mja.....jag aer ju inte nan gourmand som ni andra, utan slafsar i mej naestan va som helst, bara jag kan taecka det med ketchup........& skolja ner med Mythos......
Det har kommit fler ol-maerken haer, Vergina heter ett, sen har det kommit nagra fler tyska, som jag inte kommer ihag....far vael ta och kopa nagra och ovningslaesa pa etiketten.... Mikke |
|
||||
|
||||
Vergina är helt ok att dricka,provade själv när vi var nere nyss
Mia |
|
|||
|
|||
Yep, haller med dig, Mia.Det har blivit min favvo-pilsner....
Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det mener jeg også! Mythos er faktisk det eneste ølet jeg orker å drikke, alt annet er helt grusomt. Bortsett fra et tsjekkisk øl jeg smakte engang, men det er ikke godt å få tak i.. Nei, ingenting er som en iskald mythos gitt.
|
|
|||
|
|||
Kan ni tänka er att i somras, på Kreta, när vi precis hade kommit fram o gick o handlade så köpte jag Mythos och en svensk man som hade varit många gånger i Grekland (enligt egen utsago), frågade mig vad Mythos var? Han köpte Heineken...
Hmm... undra om han åt något grekiskt eller om det blev köttbullar och tournedos hela veckan...? Tråkigt när man inte vågar smaka på det lokala utbudet. Gita |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Jag tror att det är ganska vanligt att människor är försiktiga och reserverade inför mat de inte känner till. Många här hemma äter ju inte så varierad kost heller men visst är det konstigt och tråkigt. Jag har mött flera vana Greklandsresenärer, både såna som åker charter och dom som luffar runt, som inte känner till flera maträtter som jag brukar njuta av under mina resor.
Fast ibland får man leta ordentligt för att hitta sina favoriter. Mina intryck från Karpathos var att maten där höll förhållandevis hög klass och var varierad. Eva |
|
||||
|
||||
Uff, jeg må innrømme en ting. Har ennå ikke smakt retsina. Det er nesten så jeg ikke tør å si det engang. Har hatt så nok med mythos, ouzo, metaxa og rødvin, at jeg ikke har tenkt særlig på det. Men nå er det vel kanskje på tide. Hva er det godt å drikke retsina til? Alene, eller inntil noe spesiell mat?
|
|
|||
|
|||
Citat:
En del människor är uppenbarligen totalt ointresserade av det som möjligtvis råkar finnas någon tiondels grad utanför synfältet "rakt fram". Eller så är det extremt grava fall av svensk envishet som gör att dessa personer lyckas med konststycket att bete sig så att vi andra kan gå och undra varför de över huvudtaget går utanför sin egen ytterdörr (hemma) ?? Snacka om bortkastade pengar i så fall, om de inte vill upptäcka någonting ? Hasse |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag bestämde mig ett år att nu skall jag strunta i biffar o dyl. och be servitören rekommendera något grekiskt, och på det sätt lärde jag mig mer och mer. Men då måste man först ha blivit nyfiken, för att göra så. Citat:
Kan det vara så att restaurangägarna tror att vi vill ha de där evinnerliga souvlakin? Att vi inte är intresserade av den grekiska husmankosten? Gita |
|
||||
|
||||
Citat:
I min smak slår för övrigt grekisk potatis all annan potatis jag ätit, smaken är fantastisk. |
|
|