|
|||
|
|||
Pris på boende slutet på augusti..
Hej!!
Som vanligt sugen på att åka...Om man nu kommer över billiga flygbiljetter till Karpathos, hur mycket kostar boendet där då? Gäller slutet på augusti och vill bo i hamnstaden. Vill ha balkong eller altan med kyl och fläkt eller ac, behöver ingen lyx som pool. Tacksam för svar.. |
|
||||
|
||||
Sv: Pris på boende slutet på augusti..
Förra året bodde vi väldigt nära hamnen, på höjden hos Sofia Bertos: "Hotel Apartments Dolphin". Toppenställe, bra service, nära bageriet, centralt men ändå avskilt. Vi betalade då 45 € för ett trebäddsrum med "kitchenette"; enkelt, fräscht och med utsikt, dock med elledningar en masse i förgrunden. Rekommenderas!
Vi var där i slutet av juni. |
|
||||
|
||||
Ja, vi kan ju rekommendera att bo hos tant Maritsa på Blue Sky Apartments. Mitt i smeten, vid taxitorget. För en lägenhet med två rum och kök, två badrum, två balkonger - en åt vardera sidan av huset - och AC, betalade vi 45 € per dygn i juli. Kontakta mig om du vill ha telefonnumret.
Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Citat:
Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Man kan också studera grekiskt vardagsliv genom att titta rakt ner i tvättstugan: Eller titta på de som hämtar vatten (Det gör vi alltid. Köper bara de första flaskorna, sedan fyller vi på dem med källvatten från någon brunn. Och den här ligger ju föredömligt nära.): Eller lyfta blicken upp mot bergen: Skämt åsido, vi spenderar inte så mycket tid på rummet, är i princip bara där för att sova, duscha och byta kläder. Det här passade oss alldeles utmärkt. Tant Maritsa tog väl hand om oss, och vi gillar att bo mitt i händelsernas centrum. Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Citat:
Men vi var inte oroliga när vi åkte dit utan att egentligen veta om hon väntade på att vi skulle komma eller ej. Allt löser sig i Grekland och hade där varit fullt, ja, då hade vi bott någon annanstans! Hela området här är ju faktiskt fullt av boenden. Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
|
||||
|
||||
Citat:
Låter som något som skulle passa oss nästa gång vi besöker Karpathos. Minns jag rätt från att ha passerat stället vid något tillfälle så är kåken ljusblå, eller blir jag lurad av namnet? Vi gillar att bo ganska centralt och har inget behov av lyx. Den nivå vi kräver är egen dusch/toalett o balkong, samt hyfsat rent o fräscht. Är det så hos tant Maritsa???? / Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
||||
|
||||
TOPPEN! Två äkta makar och KARPATHOS-FREAKS har just, tack vare det här fina tipset, funnit ett perfekt boende. Vi har åtskilliga kvällar strosat förbi Blue Sky och konstaterat att det sitter lite folk på bottenvåningens altan och ser ut att veta hur man njuter av en skön kväll. Kanske har en av dem varit tant Matisa ...... , bergis vår värdinna i fortsättningen på Karpathos. TACK FÖR TIPSET! / Masse med hustru.
|
|
||||
|
||||
PS.
Har ni ett lika bra tips om kanonpris på flygstol så är vi i princip redan på väg!!! Känns som om priserna har pressats upp en del i år på flyg o charter. Alla har anpassat sina volymer nedåt och därmed fått mera träff på efterfrågan/tillgång och därmed, tyvärr för oss som gnetar lite priser, svårare att hitta restresor och billiga flygstolar. Men vi får se vad hösten kan erbjuda. Ha det gott! / Masse |
|
|||
|
|||
Karin, jag tycker att det borde vara förbjudet att lägga in bilder så som du gör, jag går ju åt av längtan till att fylla på vatten vid taxitorget (trodde först det var jag på bilden )och till att gå förbi Blue Sky på väg till stranden, Supermarket eller lokalbussarna !
Jag vet inte när jag kommer dit igen |
|
||||
|
||||
Jag vet hur det känns; har inte kunnat åka ner på två år nu! (förmodligen Luthers sätt att straffa oss för att vi var där en hel månad sist...) Men nästa sommar ska det bli av, utan tvekan. Tre veckor, MINST!!!
Nejdå, Chrillan, det är inte du som hämtar vatten, det är min son David. Han är familjens vattenhämtare. Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Takk for tipset om å hente vann her ved taxi-torget! Jeg var ikke klar over det, og vi bor også rett ved torget! Der skal vi hente vann neste gang!
Drar om 33 dager!!! |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen...,men är det ingen som vet vad man ska räkna med att ett rum kostar i slutet på augusti? På vissa små öar är det ju riktigt dyrt och vi vill inte betala över 40 euro för ett rum. I juni fick vi ett kanonboende för 30...
|
|
||||
|
||||
Jo, men juni är fortfarande lågsäsong. Augusti är den absoluta högsäsongen, så du kan nog inte räkna med samma priser för boendet. Men sikta på det högre priset när du beräknar reskassan, och gå sen runt och kolla om du hittar något billigare på plats.
|
|