|
||||
|
||||
Hotell Evelyn
Är det någon som bott där?
Har hittat en resa dit den 15 augusti. Jag, min mamma och dotter på 4 år. Hur är Samos. Hotellet ligger i Phytagheron (förlåt för ev felstav) Är det bra för barn, ok strand o så? |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Evelyn
Jo då Hotel Evelyn är ok bott där flera år..Tar ca 15 att gå ner till stranden.Och ca 20 min att gå in till Pythagorion. Det finns Pool och en liten barnpool.Frukosten får man i poolbaren. Han en trevlig resa och många sköna bad..Mvh Jan-Erik Kastås
|
|
|||
|
|||
Hej!
Vår familj, bestående av två vuxna, två barn på 6 respektive 8 år och två kompisar till oss, ett par utan barn, bodde på Evelyn under en veckas tid. Hotellet i sig var jättefint och låg på gångavstånd till strand och centrum. Personalen var trevlig och pool och bar var mycket bra. Men ett stort orosmoln dök upp på den klarblå himlen redan första kvällen. Våra barn klättrade i ett av träden utanför vår terass som var belägen på bottenplan. Tyvärr lossnade en liten kvist(inte en stor gren utan en 5 cm bred kvist) och tjejerna fick sluta klättra. Då kom en man i 60 årsålden och skrek på oss att tjejerna förstört trädet! barnen blev jätterädda och jag lovade dyrt och heligt att händelsen inte skulle upprepas. retsen va veckan fortsatte på samma sätt med mannens tillsägelser om allt mellan himmel och jord. Barnen fick inte hoppa (de dök inte) från poolkanten, barnen fick inte leka på gräsplätten utanför terassen, barnen fick inte gå in via terassen utan enbart via dörren, vi vuxna fick inte äta frukost ihop på en hotellterass osv osv osv. Listan kan göras oändlig av förbud och detta förstörde en hel del på vår semester. vi fick höra att det inte bara var vi som var syndabockar utan att väldigt många andra också blivit utsatta för trakasserier gällande våta badbrallor i receptionen, hopp i poolen, en 8-årig pojke som inte fick spela biljard för att han kunde förstöra mattan i bordet. Vi har varit ett 25 tal gånger i Grekland och Aldrig varit med om något liknande! Vi betedde oss heller inte på något sätt otrevligt och tjejerna är lugna och trevliga. Vi förstår verkligen ingenting av denna behandling. Hoppas ni inte råkar ut för honom utan att han lärt sig en läxa då vi konfronterade honom rejält både på egen hand och med Air tours hjälp. Vore trevligt att höra hur du haft det när du är tillbaka igen. M v h Cathrine, Patrik, Tuva, Agnes |
|
||||
|
||||
Usch så otrevligt bemötande av era barn. Jag skulle absolut välja bort ett hotell där barn egentligen inte är välkomna. Greker är ju normalt ett barnkärt folk och hotellägare eller personal som beter sig så här borde inte ha några gäster.
Finns säkert trevligare alternativ i Pythagorion. Jag har bara bott på Pension Sunshine som är enkelt men jättefint men det passar nog inte en barnfamilj. Här finns ingen pool om ni vill ha det och rummen är inte så stora. Underbar ägarinna. Kanske hon eller någon annan har ett tips till er. Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Stränderna i och nära Pythagorion är lite varierande. Den långa (stora) stranden Potokaki är den som börjar inne i stan och sträcker sig västerut förbi (och nära) flygplatsen. Den har stenar som underlag och kan kännas jobbig att gå på, skor behövs men kanske inte badskor när man ska i vattnet. Vi var där för en knapp månad sen och då blåste det en aning de dagarna, var därför inte i och badade då. Men jag tror inte det är så barnvänligt för de allra minsta där, åtminstone inte precis där vi var. Överlåter till andra som kan ha hittat mer barnvänligt vid Potokaki att berätta. Men den lilla stranden inne i Pythagorion, den ligger längs med hamnpromenaden men allra längst bort förbi den pir där det bara ligger små fiskebåtar och där Pythagoras-statyn står. Det finns ett namn på nämnda strand, minns det inte nu men har det nedskrivet någonstans. Den stranden är hur som helst mycket barnvänlig, sten och sand på själva stranden men sandbotten och långgrunt, hur inbjudande som helst. Det ligger lite segelbåtar förtöjda en bit ut men de stör ju inte på något sätt. Vill man hitta en ännu bättre så är ju välkända Psili Ammos nåbar med badbåt som avgår från hamnen bland tavernorna och barerna, kl. 10 varje förmiddag. Kanske avgår de tillbaka andra tider än 16.30 men då vi åkte tillbaka med Kapten Yiannis välkända skuta så var det den enda avgångstid vi fann just vid det tillfället. Buss går inte fram till stranden, det är flera kilometer från stora vägen mellan Pythagorion och Samos stad där bussen har sina rutter om dagarna. Det var de stränder jag känner till kring Pythagorion. Hasse |
|
||||
|
||||
Evelin hotel har inget bra läge. Skulle då föredra ett hotell centralare i Pythagorion.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Då var man hemma från 2 sköna veckor på hotell Evelin.
|
|
|