![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Oj,oj jag och min man funderar på en resa nu i slutet av augusti men har svårt att bestämma oss var. Jag har kollat lite på Hotell Pegasus som ligger i Kato stalos. Hur är utbudet där, måste man in till Chania för att få lite liv och rörelse.Finns det några resturanger,affärer? Kan man ha en mysig kväll där utan att behöva bege sig in till Chania? Sedan går det bussar till Chania,när och vad kostar det. Alternativ taxi vilket pris är det? Vi ska inte ha nått jätte hålligång utan mer en trevlig resturang och gärna mysiga gränder att strosa i. Gör mig klokare.... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte bott på Pegasus men på ett annat hotell i Kato Stalos, ca 500 m från Pegasus. Tycker knappast Kato stalos har så mycket att erbjuda i form av "gränder att strosa runt" i men det finns flertalet restauranger.
En trevlig restaurang finns precis där vägen ner från Pegaus möter huvudvägen längst stranden. Det finns en poppis taverna i närheten som heter Marcos el liknande..? I alla fall skulle maten vara jättebra och det finns nog andra här som kan berätta mer om den. Vill du ha gränder att strosa i och butiker är bättre att åka till Chania, jag har för mig att buss kostade 1,50 per person och det tar ca 15 min. Det är heller inte långt till Platanias, där finns en hel del butiker och enormt stort utbud m restauranger. Strosa upp i bergen ovan Platanias och se på utsikten från någon av de mysiga restaurangerna som hänger på sluttningen. Jag har hört från bekanta att Pegasus är ett jättetrevligt hotell, de har åkt till samma ställe flera gånger. Trevlig resa! /Susanne |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för informationen. Det var ju bra det gick bussar in till Chania. Vi har bott i Platanias två gånger tidigare och skulle vilja prova nått annat. Verkar som sagt inte vara så mycket att göra just i Kato Stalos men i och för sig ska vi bara koppla av. För mig är det viktigare att det är en fin strand och ett hyfsat hotell som man efter en dag på stranden känner att nu kommer man "hem"
![]() Tittar även på Rethymnon men det får jag ta upp i ett annat forum. Synd att det "bara" kör till Kreta från Kallax. Finns så mycket fina öar i Grekland. Vet någon mer om Kato Stalos så skriv. Förslag på vad man kan göra? Jo nu kom jag på att jag ska passa på att fråga om det går utflykter ut till Falasserna och Elafonissos. Har pga den myket slingriga vägen inte vågat besöka dessa ställen ...än. Men det är väl ett MÅSTE?? Speciellt jag som älskar fina stränder. |
|
||||
|
||||
![]()
Fin strand och hotell får du absolut där. Övriga aktiviteter är det inte så gott om... men en vandring upp till gamla byn Pano stalos är fint, för att se något mer än bara turiststråken.
Förutsätter att du åker med Apollo och de har inte Falassarna el Elafonisso m på programmet. Men det är troligt att ditt hotell samarbetar med researrangörer som tar dig dit, det gjorde vårt hotell. Resebyrå finns även i Platanias, du kan säkert få tips om vilka som är bra här på forumet. /Susanne |
![]() |
|
|