|
|||
|
|||
Maneter
Hej!
Hur är det med maneter i vattnen runt Samos? När jag var där 2005, brände det till lite här och där när man badade. Såg några röda Medusa oxå! |
|
||||
|
||||
Sv: Maneter
Jag har aldrig sett maneter i vattnet runt Sarmos.
|
|
||||
|
||||
Jag har visserligen aldrig varit på Samos och därmed inte sett några maneter där, men funderar på om de manetsorter som finns i medelhavet är samma som våra, då finns de inte (syns inte) när badtemperaturen når 21-22grader.
Vad jag kan minnas så har jag aldrig sett maneter i Grekland, men jag har bara varit där när vattnet är varmt. // Helén |
|
|||
|
|||
Tror jeg har vært på Samos 25 ganger og aldri sett en eneste manet, så det kan vel ikke være noe stort problem.
|
|
|||
|
|||
På Hydra kunde det vara ganska mycket maneter förr om åren.Nu vet jag inte.
På andra öar har jag aldrig sett en manet. |
|
||||
|
||||
Har ALDRIG sett en manet någonstans på Samos där vi badat, däremot små små fiskar som nafsas.....
|
|
||||
|
||||
Citat:
Min fru var ute för samma sak 2007 |
|
|||
|
|||
Citat:
Ikke sett det på Hydra eller noen andre steder heller. |
|
||||
|
||||
Vi såg inte några maneter när vi var på Samos.
Däremot brände sig min son sig på en manet, när han badade i stora vågor på stranden i Lefkos, Karpathos. Det gjorde riktigt ont. Då var det bra att ha med aloe vera gel.Vi såg även maneter på Ahta beach. Har även hört om några som brände sig illa av maneter på utflykt i Zakynthos. |
|
|||
|
|||
Va skönt det låter. Åker till Samos nu på onsdag, längtar verkligen...Det var nog bara nån tillfällig grej. Nu ska det badas....
|
|
|||
|
|||
Ja det var nog det som jag tyckte "brändes", det var de där små fiskarna som nafsade....
|
|
|