Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-13, 16:26
eldo eldo är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Bussar??

Har en son med flickvän som har tänkt att åka till Skiathos nu i slutet på aug i 14 dagar....
Dom har tänkt ta en ospec resa och är då rädda för att hamna långt bort fr centrum...

Min fråga är, när slutar bussarna att gå på kvällen/natten???

MVH
Eva-Lena
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 16:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Standard Sv: Bussar??

De går ungefär till midnatt. Det är billigt att åka taxi på Skiathos om de behöver transport senare.
Men det troliga är att de hamnar i Megali Amos eftersom det är där de flesta charterhotellen finns, och därifrån är det gångavstånd till/från centrum.
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 17:10
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag åkte ospecifiserat med Apollo förra året. Hamnade i centrum. Mycket nöjd med det men hotellet var bland det värsta jag varit med om. Där av ingen ospecisiserad resa för mig mer... Inte på ett tag iaf
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 23:25
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Jag åkte ospecifiserat med Apollo förra året. Hamnade i centrum. Mycket nöjd med det men hotellet var bland det värsta jag varit med om. Där av ingen ospecisiserad resa för mig mer... Inte på ett tag iaf
SKulle vara intressant o veta vad det hotellet hette och vad det var som så hemskt? Jag lurar nämligen på en ospec resa med just Apollo. Fanns hotellet med i Apollokatalogen?
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 10:21

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Det är ju alltid en risk att åka ospec men man brukar kunna köpa upp sig på plats
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 10:58
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av eldo Visa inlägg
Det är ju alltid en risk att åka ospec men man brukar kunna köpa upp sig på plats
Jag skulle inte våga räkna med att kunna "köpa upp sig på plats" när det är högsäsong!!!
Då brukar resebolagen ta till "minsta hönshus" för att få plats med folk.

Skiathos är en superpoppis ö under augusti och en bra bit in i september...

Men jag tycker ändå att i de ALLRA flesta fall så är folk nöjda även ifall de åker ospec. Har man inga barn med, eller speciella önskemål osv. så hade jag inte tvekat!

/Katta
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 16:43
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
SKulle vara intressant o veta vad det hotellet hette och vad det var som så hemskt?
Kommer inte ihåg namnet men det fanns inte i katalogen. Det låg precis brevid den underbara Tapas-restaurangen, vid busshållplatsen. Utanför rummet gick en väg till restaurangen så jag kunde inte ha fönstret öppet, då det typ bara hade varit å kliva in i rummet till mig... Fick ha luckorna stängda då när jag inte ville alla skulle se vad jag gjorde, med resultat det blev varmt och mörkt. Luftkonditionering fungerade nämligen inte.Det var lyhört, som överallt i Grekland Köket ifrån restaurangen låg brevid rummet så jag hörde allt som sas och lagades Trappan upp till hotellet är madrömslik men jag fick god kondition Toaletten var sådär halvfungerande med dålig sprutt på duschen. Hade några vänner som var där förra året också och då hade de grannar som bott där först men sen fått byta upp sig, mot betalning, till deras hotell. Jag prövade också men allt var fullt.
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 17:36
bengtv bengtv är inte uppkopplad

Hej det var länge sen jag skrev nåt inlägg, men här är jag tillbaka.
Jag skulle heller aldrig köpa ospec i augusti på Skiathos. Risken är stor att
ni blir besviken. Min erfarenhet säger att ospec köper man i lågsäsong, där inte dom specade hotellen är fullbelagda. Jag tycker dom skall vänta till mitten av sept. för att vara hyfsat säker att få bo skapligt.
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 18:13

Jag tycker dom skall vänta till mitten av sept. för att vara hyfsat säker att få bo skapligt.[/QUOTE]

Tack för alla svar!

Dom har tänkt att åka den 31 aug och med tanke på att det inte verkar vara fullt ute på öarna borde dom kunna få hyffsat boende ospec tycker jag men men det kanske är bättre att bara ta flygstol
Har någon erfarenhet om det är svårt att hitta boende den tiden??
Och vad kan man räkna med för kostnad???

Eva-Lena
Svara med citat
Gammal 2009-08-15, 12:12
bengtv bengtv är inte uppkopplad

Vill dom ha ett enkelt boende så tror jag 35 euro verkar rimligt.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.