Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-13, 23:27
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Nontas

Hej!

Jag och min man har tänkt att åka till Kreta den 27/8 men frågan är var ??
Har tittat på Rethymnon, Katos Stalos och nu senast på Aggi Apostoli och hotellet Nontas. Har någon erfarenhet av det hotellet?
Vi har för många år sedan bott på Apollo Club Stellina Village och trivdes utmärkt. Det var väldigt lugnt i omgivningen. Funderar om det är lite mer resturanger,affärer i närheten av just Nontas eller måste man in till Chania varje kväll för att överhuvudtaget få lite "liv" på kvällarna? Läst lite att hotellet kan störas av trafiken , vet nångon nått om det?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-14, 07:05
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Nontas

Jag tror att det är ungefär lika omgivningar, hotellen ligger ju nära varandra. Det som är plus är stranden, om det är viktigt för er, i Rethymno är inte stranden lika fin.

Jag tror att "den stora vägen" (som går längs hela kusten) går precis vid Nontas, och där är det ju trafik mest hela dagen. Kan man be om en "tyst lägenhet" när man bokar?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-14, 08:27
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Nontas

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Jag tror att det är ungefär lika omgivningar, hotellen ligger ju nära varandra. Det som är plus är stranden, om det är viktigt för er, i Rethymno är inte stranden lika fin.
Visst är väl stranden fin i Rethymnon.. den "riktiga" stranden inne i stan. Där är sand och väldigt långgrunt.. som en grek sa en gång.. man kan gå halvvägs till Pireus. Lite lätt överdrift förstås..
Sen blir det sämre åt båda sidorna där det inte fanns nån strand när jag började resa till Kreta o Rethymnon. Där var då bara en massa sten som vartefter rensades bort när det byggdes nya hotell. Därför är den stranden mycket smalare och blir snabbare djupt vatten.

En liten utvikning bara..

//Monica S
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-14, 14:49
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Nontas

Sorry! Jag menar inte stranden inne i staden, utan den vid Rethymnokusten. Och varför jag menade att den inte var lika fin är att jag inte tyckte om de stora vågorna som sköljde över oss och gjorde att man ibland drattade på ändan och blev översköljd av vågorna... och så var det sten i botten så att surf/badskor var ett måste .

Jag gillar lugna vatten med snäll botten... men smaken är som...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-14, 21:58
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 100
Standard Sv: Nontas

Citat:
Ursprungligen postat av an5 Visa inlägg
Hej!

Jag och min man har tänkt att åka till Kreta den 27/8 men frågan är var ??
Har tittat på Rethymnon, Katos Stalos och nu senast på Aggi Apostoli och hotellet Nontas. Har någon erfarenhet av det hotellet?
Vi har för många år sedan bott på Apollo Club Stellina Village och trivdes utmärkt. Det var väldigt lugnt i omgivningen. Funderar om det är lite mer resturanger,affärer i närheten av just Nontas eller måste man in till Chania varje kväll för att överhuvudtaget få lite "liv" på kvällarna? Läst lite att hotellet kan störas av trafiken , vet nångon nått om det?

Heisan.

Min mann og jeg kom hjem fra Anais Summer Star i går. Vår datter hennes kjæreste bodde på Stellina Village.
I fjor var bodde de på Nontas. De nevnte ikke noe om bråk fra trafikken, men var ikke helt fornøyde med rengjøringen. Betjeningen var lite hyggelig og når de trengte ekstra toalettpapir, måtte de betale ekstra for det. De likte heller ikke stranden der så godt som den ved Stellina Village. For oss er Chrissi Akti og hotellet Anais Summer Star perfekt. Kjempe service fra betjeningen, fine rom, kjempe bra rengjøring, kort vei både til stranden og byen. Vi spiste flere steder i gåavstand fra hotellet, men reiste også inn til byen når vi fikk lyst. Har hatt 14 kjempe fine dager på Kreta og gleder oss allerede til neste år.

Hilsen AnitaC
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-17, 19:21
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Nontas

Låter som ett bra alternativ,Anais Summer Star. Verkar ligga i närheten av Apollo Club Stellina Village vilket jag varit på för många år sedan. Stranden är toppen som ligger i närheten. Vad jag minns iallafall.
Nåja jag tror att både alternativen är helt ok.Tyvärr är inget klart med min ledighet så jag håller tummarna att det löser sig och att det finns platser kvar när man väl ska boka. Tack för förslaget på hotellet.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-21, 01:41
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Nontas

Hej!!

Vet inte om man vågar skriva att det inte alls blev nån resa till Kreta.Vi hitta en billig resa till Fig Tree Bay på Cypern. Har aldrig varit i Cypern så det ska bli spännande. Verkar vara fina stränder och underbart vatten.Nåja vackra Kreta finns ju kvar. Tack iallfall för all information ni gett mig
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT