|
||||
|
||||
Bussar på Kalymnos
Är det någon som känner till hur ofta och hur sent på kvällen bussarna
går till och från Massouri? Går det bussar från Färjehamnen eller finns det ett busstorg? |
|
||||
|
||||
Sv: Bussar på Kalymnos
Bussarna går bakom huset med röda kupolen. Lätt och hitta
Har inte koll på den sista bussen, men kl 21 gick det en för ett år sedan Bussbiljetten kan man köpa i affären intill busstationen. Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
På tavernaene får man gjerne lov til å plassere bagasjen for en stund. - Jeg har gjerne tatt en taxi, det koster ikke mye. Dessuten, vil du ta buss og alle sitteplassene er besatt, får man ikke bli med. Så det lønner seg å væe ute i god tid! Kanskje Monica P kan si noe om busstider? Hun bor jo på øya. |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Hej Rujo! Pa sommaren gar det massor av bussar men jag vet inte nar den sista gar, ska kolla. Nu i sommar har man flyttat andstationen precis till hamnens borjan, det lag en gronsaksaffar dar, och sen stannar bussen pa de vanliga stallena forstas. Biljetter finns i kiosken och lite overallt pa olika affarer bortover.
|
|
||||
|
||||
Enligt en turlista jag fick nyss och som ska galla en bit in i oktober gar sista bussen till Masouri 22.30, vander i Kasteli 23.00Det ar imponerande 18 turer under dagen den vagen varav fyra gar anda till Emborio.
|
|
|||
|
|||
Busstransporten er veldig bra på Kalymnos synes jeg. Vi bruker mye buss.
|
|
||||
|
||||
Citat:
svettigt att knalla runt med bagage och leta. Inga biljetter säljs på bussen om jag förstår Er rätt. Nu börjar nedräkningen - 6 dagar kvar. |
|
||||
|
||||
Jo då, bussarna gick från början av Färjepiren. Alldeles utmärkt. Bra turtäthet och höll avgångstider.
|
|
|