![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åker till Milos för första gången 1 september, närmar sig äntligen ... och behöver lite tips...
Vi skall bo i Adamas och finns det någon som har någon favorit restaurang eller dyl? Någon som vet hur det är med bussförbindelserna till stränderna under september? Tacksam för alla tips ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Finns det inga Milos fans alls?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå! Hamnpromenaden tycker jag egentligen är urtråkig och maten inte något utöver det vanliga. Så tyvärr inga restauranger att rekommendera. De vi hamnade på var ok men inte mer. Det är mysigare att äta i Plaka!
Men ön i övrigt är jätte fin. Tsigrado är inget "måste" tycker jag utan då är Paleochori mycket trevligare. Sarakiniko får ni inte heller missa och båtturen ska vara fin. Det blåste för mycket när vi var där så vi kom aldrig iväg på den. Åk så fort som möjligt alltså. Solnedgången från Plaka var också fantastisk men vill ni äta middag där efter så får ni ta taxi tillbaka till Adamas om ni inte hyr moped eller bil. Sista bussen gick vid 22.30 har jag för mig i månadsskiftet juni/juli förra året. I början på september bör det väl vara ungefär samma turtäthet. Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
![]()
Min favorittrestaurant i Adamas er "O ZABBAS", den ligger litt bortover langs kystveien sør-østover.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() TAVERNA "KYNIGOS! Där denna mannen håller/höll hov , är mitt förslag på bra matställe i Adamas på Milos ! Tavernan ligger på hamnpromenaden. Mycket bra mat dessutom. 2008 hade vi oförglömliga kvällar på nämda Taverna ! ![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för tipsen!
Vet ni vad det kostar att åka taxi på Milos? Bara nyfiken för det kan skilja otroligt mycket i Grekland. På min absoluta favorit ö Naxos - är det riktigt dyrt man känner sig lurad. Från flygplatsen till Naxos stad = 3 km kostar 20 € medan på Poros taxisträcka på kanske 6 km kostar 3,60 €. Mannen på bilden - den restaurangen skall vi absolut leta upp ![]() Vi ser fram emot att upptäcka Milos stränder många som ser helt otroliga ut. Vad tror ni om bussar nu i september? /Marie |
|
||||
|
||||
![]()
Där åt vi första kvällen. Okej men kanske inte mer.
![]() ![]() ![]() Taxi mellan Plaka och Adamas tror jag kostade runt 6-7 €. Det fanns en prislista vid busstationen och den gällde alla bilar så om ni funderar på taxi är det bara att kolla där! Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ZABBAS, kan jag också rekommendera............första riktigt goda billiga maten på Milos åt vi där! mums!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hemma igen
![]() En helt fantastiskt ö, trots att vädret inte varit det bästa. Vår bästa restaurang blev: lunch - Sirocco, Palichori kväll - Zabbas, Adamas Stränderna var ju helt otroliga ![]() Tusen tack för alla tips! |
![]() |
|
|