|
|||
|
|||
Ut och plocka blåbär.....
......för det är bara så underbart gott med nyplockade blåbär, grekisk youghurt, grekisk honung.
Här där jag bor är hela skogen full av goda små blåa bär. Resten finns i affären att köpa! |
|
||||
|
||||
Sv: Ut och plocka blåbär.....
Visst är det underbart gott med nyplockade blåbär. Med mjölk o socker, fil o socker.. eller yoghurt med föreslagen smaksättare. Har plockat massor här. Både till frysen för kommande behov.. och ätit färska som ovan.. eller i blåbärskaka..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Så bra då ! Med tanke på dom stackars Thailändare som återigen lockats hit för att plocka blåbär. Dom lär vara ca:4000 st. Men dom blåa bären lyser med sin frånvaro , i alla fall där dom befinner sig ! / Tom |
|
||||
|
||||
Ja- här får man skynda sig om de inte skall skrumpna bort, har plockat några liter, men mycket finns kvar. Hela tomten är full, tyvärr inte så mycket att det förslår något för de stackars hitlurade Thailändarna, de som lockat hit dem borde låsas in med vatten och bröd, eller varför inte bara vatten?
// Helén |
|
|||
|
|||
..
Så bra då ! Med tanke på dom stackars Thailändare som återigen lockats hit för att plocka blåbär. Dom lär vara ca:4000 st. Men dom blåa bären lyser med sin frånvaro , i alla fall där dom befinner sig ! / Tom[/quote] Jag gillar inte heller oseriösa bärgrossister som lurar thailändare och andra att plocka bär oskäligt låga löner. Men ska jag inte få glädjas åt att jag hittar blåbär där jag bor pga detta. Men jag kanske missuppfattar ditt inlägg. Senast redigerad av Mollybus den 2009-08-24 klockan 22:15. Anledning: .... |
|
|