Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-25, 12:44
Vendela Vendela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 35
Standard Hyra vespa

Nyss hemkomna efter årets sol och badresa så planerar man nästa !!
Nu funderar vi på Samos nästa år. Hur är det att hyra moppe/vespa där?
Är det lätt att ta sig runt till olika stränder med dessa fordon?
Vart på Samos ska man bo för att få shopping, bad och lite nöje, kommer att ha tonåringar med oss.
Var på ön ligger utomhusbiografen, det lät så härligt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-25, 20:02
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Hyra vespa

Utomhusbiografen ligger i Samos stad vad jag vet. Med ungdomar kan man gärna bo i Pythagorion eller Kokkari! Pythagorion är den stad som det finns mest restauranger och saker för ungdomar att göra. Kokkari är litet och mysigt, men där finns också ställen dit ungdomar kan gå på kvällarna. Bad, vindsurfing, dykning m.m. finns på båda ställena.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-06, 19:23
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Hyra vespa

Fick precis i dag höra att man måste ha A-körkort för att få hyra vespa eller moppe! Reglerna har skärpts, alltför många olyckor! Bra tycker jag! Många som hyr moppe har överhuvudtaget aldrig suttit på en sån förut, och sen skall man ut i trafiken och köra på krokiga småvägar.....jag har sett hur dom ser ut som kört omkull!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-07, 09:17
Anders71 Anders71 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: Hyra vespa

Citat:
Ursprungligen postat av maggione Visa inlägg
Fick precis i dag höra att man måste ha A-körkort för att få hyra vespa eller moppe! Reglerna har skärpts, alltför många olyckor! Bra tycker jag! Många som hyr moppe har överhuvudtaget aldrig suttit på en sån förut, och sen skall man ut i trafiken och köra på krokiga småvägar.....jag har sett hur dom ser ut som kört omkull!
Ja det stämmer att man ska A-kort eller förarbevis för eu-moped för att få hyra. Jag kom hem från Samos i Lördags & kan bara hålla med om att man ska vara väldigt försiktig när man kör tvåhjuling på Samos. Jag har stor vana att köra scooter till & från jobbet varje dag här hemma & har gjort så i flera år, trots detta så körde jag omkull & skrapade upp mig ordentligt & har ont i höft & revben. Vägarna är mycket förrädiska & asfalten är på vissa ställen väldigt mjuk & slipprig. Så VARNING till alla som tänkt köra på två hjul på samos, kör väldigt försiktigt & tänk inte ens tanken att strunta i hjälm.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-07, 13:33
Spättan Spättan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 13
Standard Sv: Hyra vespa

Vi brukar köra tvåhjuling när vi öluffar och är försiktiga men allt kan händaHur mycket kostar att hyra en moppe?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-07, 15:19
Anders71 Anders71 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: Hyra vespa

Citat:
Ursprungligen postat av Spättan Visa inlägg
Vi brukar köra tvåhjuling när vi öluffar och är försiktiga men allt kan händaHur mycket kostar att hyra en moppe?
Lite olika beroende på var man hyr. Vi betalade 15€ per dag. Brukar bli billigare ju längre man hyr.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-07, 19:32
Anders68s avatar
Anders68 Anders68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Nykvarn
Inlägg: 3
Standard Sv: Hyra vespa

Hej

Vi var på Samos förra veckan, vi fick inte hyra moppe pga. att jag inte hade A kort, vi fick däremot hyra en fyrhjuling. Det var jätteskoj att åka omkring på, vi fick betala 25 E för ett dygn inkl. fria mil och försäkring. Vi hyrde på Evelyn.

//Anders
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT