|
|||
|
|||
restaurang firande
Hej är det någon som har ett bra tips på restaurang för att fira min mans 50års dag den 27 september. Åker ner till Rhodos den 23 september. Tacksam för tips
|
|
||||
|
||||
Sv: restaurang firande
För några år sedan, närmare bestämt 5, så firade vi min frus 50 års dag på Restaurang Wonder. Inget typiskt grekiskt, men mysig miljö, utomhus med vita dukat på bordet. Alla, inklusive frun var väldigt nöjda med detta.
Du kan googla på restaurant Wonder, så hittar du deras hemsida. Tobbe |
|
|||
|
|||
Hej
Håller med Tobbe om att Wonder är lite utöver det vanliga. Bilder och menyer kan du hitta på deras hemsida, www.restaurantwonder.com. Hoppas att ni får en trevlig fest. Hälsningar Inger som åker till Rhodos på söndag |
|
|||
|
|||
Tack för tipset det verkar vara en bra restaurang, har ni några förslag på typiska grekiska restauranger som kan vara något
|
|
|||
|
|||
...nu är inte jag nån expert på restauranger på Rhodos, men restaurang Eros är mysig, lagom stor,trevlig personal och ägaren Nikos språkar bra engelska, samt är en go snubbe med bra kläm på Sverige,bl.a...
Mikke |
|
||||
|
||||
Vi har ätit på Romios, flera gånger när vi besökt Rhodos, ett mysigt ställe inne i gamla stan, med god mat, att fira födelsedag där skulle va riktigt mysigt. Här är deras hemsida, den funkade inte helt ok när jag skulle kolla, men kanske www.romios-rhodes.gr
Trevlig resa |
|
||||
|
||||
Hej!
Jag firade min 50-årsdag på "Ta Marasia". Allt var till största belåtenhet,trots att vi var 13!! runt middagsbordet! Jag ringde och åkte dit och provsmakade först,fenomenalt!! En suupermysig "grekisk" restaurang i en trång gata utanför alfarvägar,....bortanför gamla stan. Åkte taxi dit! Adress: Ag. Ioannis 155. Tel: +30 22410 345 29. Det har nu gått 6 år,...men hoppas att det är sig likt!! När festen gick av stapeln,hade jag redan beställt all mat och dryck och även betalat nån dag innan,....så det var bara "att äta,...dricka och njuta"!! Och ja,... det var dukat med vita dukar! Åk dit och titta! Lyckönskningar från Torhildur |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar nu har jag fått en hel del tips att fundera över
|
|
||||
|
||||
Gillar också Romios skarpt!
Kanske det här bordet skulle passa? |
|
||||
|
||||
Glöm inte berätta vilken restaurang de blev firande på.
|
|
||||
|
||||
Hej!
Jag håller med Janne Romios är ett riktigt mysigt ställe med god mat. Där skulle jag gärna tillbringa en födelsedag. /A |
|
||||
|
||||
Hej! Vi åt flera gånger på Yamas på 28th October str. 92, väldigt god mat och trevligt ställe. Kanske ändå inte så festligt? Vår son gifte sej på Rhodos och han och hans fru åt bröllopsmiddag på Wonder och det var väldigt festligt och gott. Vi hade tänkt äta där en kväll men vi kom dit innan dom öppnat och jag mådde inte riktigt bra den kvällen så vi gick tillbaka till centrum. Verkar annars vara lite extra.
Mvh Britt, Åland |
|
||||
|
||||
Jag håller också med om att Wonder ett bra val. Jättegod mat och mysig miljö.
Stusse (som åker till Rhodos på söndag) |
|
|||
|
|||
Det blev ingen av dom förslagna restaurangerna, vi fick tips från en kompis på Rhodos om Pizanias Kyriakos fisk restaurang på Sofokleous 24 i Gamla stan. Jätte bra service och god tzatsiki, saganaki och för att inte tala om baby bläckfiskarna.
|
|
|