|
||||
|
||||
Rest and fly
Är det någon som har prövat Rest and fly på Arlanda? Skulle vara kul att höra vad ni tyckte i så fall.
/Kerstin |
|
|||
|
|||
Sv: Rest and fly
Japp, sov där för två år sedan. Hel suveränt bekvämt. Inga lyxiga rum, finns inte ens fönster och minimalt med utrymme. Men vad gör väl det när man bara sover där. Det är gångavstånd innomhus till incheckningenoch gångavstånd inomhus från tåget om du nu kommer med det.
Inger |
|
||||
|
||||
Vi har bott på stället vid flertal tillfällen. Man får vad man betalar för.
En nackdel är förstås att det saknas toalett, tvättställ och dusch på rummen. Dessa anordningar återfinnes i korridorerna. De rum vi bott i har haft en fullstor dubbelbädd på nedre planet samt en ngt smalare dito som översäng. Golvutrymmet härbärgerar ungefär tvenne resväskor. Arne |
|
||||
|
||||
Helt perfekt om man inte har cellskräck. Betalar för de timmar man använder. Toa och dusch ute i korridoren,när vi var där mötte jag inte någon vid vare sig toa eller dusch. Tysta rum. Väldigt bekvämt att sedan komma rätt ut i hallen för vidare resa. Prisvärt!
|
|
||||
|
||||
Låter som ett ganska vettigt alternativ med andra ord. Tack alla!/Kerstin
|
|
||||
|
||||
Eller varför inte sova i Jumbo planet..bussen passerar utanför till Arlanda...
Camilla |
|
||||
|
||||
Jag har bokat rest & fly när jag ska till Indien i vinter och en sak har jag reagerat på som lite dålig service, det kostar ju trots allt en del:
De skriver att det inte finns väckning men att de lånar ut väckarklockor "i mån av tillgång". Nån som vet om det brukar finnas? Naturligtvis använder jag väckningen i min egen mobil men vill gärna vara dubbelgarderad. |
|
||||
|
||||
Sv: Rest and fly TIPS Landvetter
Tips om övernattning om man flyger från Landvetter. Vi har fått tag på en stuga 2 mil från Landvetter (flyger tidigt på morgonen) för 2 personer 200:-/natt för stugan (högsäsong). Då skjutsar ägaren till Landvetter och hämtar vid hemkomst och under veckan ställer han vår bil på sin gård (ute på landet) under bevakning, för 100:-!! Stugan har dusch - toa, pentry, liten altan och ligger en bit ifrån ägarens boningshus, så det är ändå privat. Ser helfräsh ut.
Alltså 300:- för övernattning och bilpassning - parkering, hämtning lämning på flygplatsen (en vecka). Detta genom stugförmedling. Helt suveränt billigt tycker jag. Inget fuffens, har kollat upp det. Hoppas jag.... Men förmedlingen är seriös. Kan ge vidare information efter vår resa hur det fungerade och om ägaren vill att jag ger ut information i detta forum om någon är intresserad... Senast redigerad av Foppis den 2009-08-28 klockan 20:57. |
|
|||
|
|||
Kul. När skall du åka dit och vart?
Vi var själva där i janauri i år. Skrev en tråd om det här på forumet men det blev inte så många som följde resdagboken, bara de trognaste vännerna. Tråden finns på Andra länder -> Asien -> Indien januari 2009 Länken till resdagboken är: http://www.resdagboken.se/Default.as...urneyId=338577 Kolla gärna bilderna från 13 januari. Att se en tiger på nära håll är inget man gör varje dag. Den kissen glömmer jag aldrig!! Några tips. - Glöm för jävelen inte handsprit. Finns att köpa bra gel på apoteket. Bakteriefloran är inte att leka med. Jag klarade mig iofs bra på indisk, billig bra whisky men några i sällskapet drabbades av magsjuka. Grekland känns som en steril operationsmiljö för att ta en jämförelse. - Glöm bort vin till maten. Kostar skjortan. - Njut av den vänliga indiska befolkningen. Man känner sig säker i Grekland men man känner sig minst lika säker i Indien trots myllret av människor. - Tag gärna med öronproppar. Den grekiska trafiken är ljudlös och stillsam i jämförelse med den indiska. Ett av de allra första intrycken när man landat och kommer från flygplatsen är allt tutande. Skriv gärna något inlägg om intrycken. Trevlig resa!! /pawik |
|
||||
|
||||
Citat:
Provade i våras Arlanda Hotellby vid hemkomsten, vilket jag kan rekommendera Bra pris på dubbelrum, (795 KR inkl frukost) bra restaurang. Gratis transfer mellan hotellet och flyget. Nackdel om man åker tidigt på morgonen, då känns R&F bekvämare trots avsaknad av toalett på rummet. Sov där ensam i våras men kände mig helt trygg. Har bara bra erfarenhet av personalen vid incheckningen. Lycka Till MVH KK |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas du får det fint i Indien, fantastiskt land! |
|
||||
|
||||
Tack och tack för tips! Det blir nog tråd om det under hösten, det känns bara för avlägset än.
(Det blir enklast möjliga resa, hade ett par ambitiösa resupplägg till bl a Kerala men det stupar pga migrän och kronisk huvudvärk, jag vågar inte på egen hand. Därför blir det charter till Goa. Då klarar man att vara utslagen om nöden kräver. Men jag återkommer nog om Indien) Såna hade man ju före mobiltiden. Har aldrig behövt någon sedan dess, jag hoppas på att receptionen på Rest & Fly ska ha något. Vore dock bra om någon här visste hur det brukar vara. Tack, Indien ska bli spännande! |
|
||||
|
||||
Jag har aldrig bett att få låna väckarklocka, men det har då stått väckarklockor framme på receptionsdisken de gånger jag varit där. Jag tror i och för sig att de varit till salu, men det kan ju betyda att det funnits att låna också. Jag svarar med andra ord; Ja, kanske, eller hur.
Suvveränt boende är det i alla fall. |
|
||||
|
||||
Ja nu är det bokat! Ska bli spännande att se hur det är. Det där med väckningen lär nog inte bli något problem. Vi är 3 st, alla utrustade med var sin mobil, så vakna lär vi säkert göra. Har köpt till frukostkuponger, undrar var innanför säkerhetskontrollen man käkar?
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Man äter väl utanför på cafét nära receptionen?
|
|
||||
|
||||
Ja, det som ligger nere i inrikeshallen, alldeles vid uppgången till Sky City.
|
|
||||
|
||||
Tack! Hyggligt nära vad jag behövde veta i alla fall
|
|
||||
|
||||
Har nu varit in och läst på Arlandas hemsida och visst äter man frukost innanför säkerhetskontr. om man har en utrikeskupong. Är det nå'n som har något bra matställe där det både är skapligt billigt och man kan få sig en slurk vin på kvällen innan man nannar? Kan ju vara en trevlig start på semestern./Kerstin
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Annars finns det ju flera matställen i Sky City. Alfredos till exempel. |
|
||||
|
||||
När jag bokade R&F kunde man samtidigt boka frukostkuponger, vilket jag gjorde men jag hade då inte läst var utl.kup. skulle användas! Självklart ska middagen intas utanför säk.hetskontr., kan väl inte gå igenom den kvällen före heller!Tack alla ni för de bra svaren!
/Kerstin |
|
|