![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla kunniga ö-luffare.
En av de större sakerna som skall knös ner i ryggsäcken är badhandduken. Nu finns det ju lättviktsalternativ av siden och microfleece. Är det någon som har testat dessa. Går dessa handdukar att använda på på stranden? Tips och ideer tas tacksamt emot. Gunnar |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
![]() Vi använder oss alltid av dessa microfleece handdukar när vi reser eller vandrar i hemlandet. positivt: -lätt -tar litet utrymme -torkar snabbt upplever handduken som väldigt praktisk på de flesta vis. negativt: -de bättre är rätt så dyra -inte lika skön som en vanlig stor badhandduk -saknar ibland egenskapen att man kan vira in sig och värma sig i handduken eller använda som huvudkudde eller byta om på stranden "i egen hytt" -en vanlig tjock handduk är förstås bekvämare som underlag på stranden Men, eftersom vi går mycket till fots, vinner nog microfleecen. Bra "uppfinning"! Till sonen tar vi alltid med hans favorithandduk som är stor, mjuk, men rätt så tunn och den torkar nästan lika snabbt som microfleecen. Den inhandlade vi för endast 2,50 euron i Georgioupolis i en krims-krams affär. Så det blir ju att man lånar den ibland. Så dessa tunna "turisthanddukar" allt från Hello Kitty till Hellas-flaggan är inte att underskatta. ![]() "Sea To Summit" tycks vara märket på våra handdukar. Någon annan kanske har bra erfarenheter av något annat märke. Mvh P ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Många år sedan jag luffade så inga erfarenheter där, men... Detta kanske kan vara något? Det är vakuumpåsar som man rullar ihop. Kläder, handdukar, ja vad man behagar. Komprimeras till en bråkdel av sin storlek. har använt dessa vid flytt och det fungerar kanon. Kan återanvändas (jobbar inte på Jysk, låter som reklam..) ![]() ![]() http://jysk.se/210/346/354/1954700/a/catalog Helen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har aldrig handdukar med oss, använder sarong. De tar nästan ingen plats alls
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
jag köpte tom 2 st reselakan i siden idag på marknaden..... perfekt när man ska hälsa på folk eller resa... tar ingen plats............ det där med sarong ska jag nog prova nästa gång! badlakan efter duschen har man ju oftast på rummet..........
|
|
||||
|
||||
![]()
NEJ, nej, Janérik, dessa behöver man inte dammsugare till. Hade nog inte föreslagit denna då...
![]() ![]() ![]() MVH Helen Senast redigerad av Foppis den 2009-08-29 klockan 23:56. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar!
![]() Gunnar |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en sån där fin i mikrofleece fast har bara testat den som hastigast ännu.
Fördelar: tar mycket liten plats i packningen, torkar både dig och sig själv ruskigt fort. Nackdel: inget att ligga på eller att gosa in sig i som en tjock frottéhandduk. Jag har dock med min som komplement till sarong, har aldrig med frotté, det tar för stor plats. Sarong funkar att ligga på men torkar dig inte när det blåser lite kallt, då kan det vara gott att torka av kroppen med mikrofleece efter badet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
![]() |
|
|