|
|||
|
|||
Hjälp med Hotelltips
Hejsan
Läget ligger till såhär att jag skulle behöva lite hjälp med att hitta ett kanske lite större hotell som ligger på stranden vid Agia marina med stor pool samt restaurang med god mat (gärna halv pension) tacksam om nån har lust att tipsa oss om nått bra |
|
|||
|
|||
Sv: Hjälp med Hotelltips
Kom igen nu... Hjälp till lite nu ni som vet
|
|
|||
|
|||
Hade du velat bo i agia Kalamaki kunde jag tipsat om Porto Kalamaki Lagom stor pool och god mat och jättetrevlig personal!
|
|
|||
|
|||
Alexandra beach är ett stort och fint hotell där har dom säkert halvpension, det är ett vinghotell. Jag kan annars rekommendera Blue sky inte strandhotell men annars jättebra det är också ving som har det. Agia Marina är i allafall ett toppen ställe att fira sin semester på. Atrion är också ett bra hotell det är apollo som har det.
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ett till hotelltips är Thalassa Beach som både ving, fritidsresor och Apollo har. Vi har bara åkt dit med Apollo o ska dit nu igen 1 okt. Där är det halvpension, tokbra käk och en personal som slår alla rekord i trevlighet! Stor fin pool där man bara hämtar ut en handduk på morgonen om man så vill, stranden alldeles nedanför. Den ända nackdelen kan vara priset....som ligger ganska högt men det är mkt väl värt pengarna om man tycker det är ok.
Caldera Bay är också fint, ligger i Platanias som numera känns som det sitter ihop med Agia Marina. Caldera är det fritidsresor som har. Lycka till med valet! |
|
||||
|
||||
[quote=Acinom;180331]Ett till hotelltips är Thalassa Beach som både ving, fritidsresor och Apollo har. Den ända nackdelen kan vara priset....som ligger ganska högt men det är mkt väl värt pengarna om man tycker det är ok. /quote]
Enda nackdelen är väl inte bara priset...stranden utanför thalassa är ju inte värd att kallas strand Det är väl stora stenblock längs den strandremsan Jag skulle hellre bo på Alexandra Beach eller Illoida Beach (båda ving) Där har ni riktigt fin strand utanför hotellet. Däremot skulle jag råda er att inte ta halvpension i detta område...det finns såååå många bra restauranger som är väl värda att besöka i närområdet Jag ger gärna tips Malin |
|
||||
|
||||
Skulle kanske hjälpa mera om du skrev lite bättre vad du är ute efter. Ska det till exempel vara charter eller reser du på egen hand?
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
[quote=nilam;180332]
Citat:
Hej Malin Alexandra beach verkade jättefint, däremot Illoida beach hittade jag inte via ving?!?! Är det långt till platanias om man nu tänker promenadmässigt från alexandra beach? Till Chania stad kan man ju alltid ta taxi därifrån? Matställen får du också jättegärna ge tips om Finns det nånting alls i alexandra beach typ restauranger mm...mm... eller är det bara stranden som finns där och resten typ antingen i platanias eller chania?! //Bubba |
|
|||
|
|||
Det är en bit att gå från Alexandra beach till Platanias men det går, fast man kanske inte vill gå den vägen varje kväll. På Alexandra beach finns det restaurang. Du har sen hela vägen om du går mot Platanias restauranger, barer och affärer. Själva föredrar vi att hålla oss i Agia Marina, brukar gå in till Platanias ett par kvällar på 14 dagar. Jag tycker nog inte heller ni ska ta halvpension för det finns så mycket bra restauranger.
|
|
||||
|
||||
Om det nu inte absolut måste vara Agia Marina... så vill jag tipsa om Cretan dream royal i Kato Stalos. Poolen underbar, stranden nedanför är fin och hotellets mat också jättebra. Vi hade halvpension och var alla nöjda trots att i är rätt kräsna... Det är ca 10-15 m promenad till Agia marina. Apollo och Solresor har hotellet i sitt utbud.
Priset är i övre regionen men deras halvpension är prisvärd m tanke på eurons läge priser för övrigt. Fantastiskt bra service på hotellet, har nog aldrig haft det bättre! /Susanne |
|
||||
|
||||
Hotellet heter visst Iolida Beach nu när jag tittade efter Det fanns på Vings sida nu när jag sökte iaf... Som sagt så är det en bit till Platanias men det är absolut promenadavstånd om man inte är rädd för att gå Man har närmre till Kato Stalos, åt andra hållet, där det finns ett stort utbud av bra matställen. Markos taverna är vår favorit där man går in och pekar i köket på vad man vill ha...
Busshållplats precis utanför dessa två hotell (de ligger bredvid varandra) som lätt tar er in till Chania. Mitsos restaurang är en av alla som har bra mat i Agia Marina. I Platanias rekommenderar jag Drosia, mycket prisvärd! Malin [quote=Bubba;180516] Citat:
|
|
|