Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-07, 11:35
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Åland
Inlägg: 68
Standard Oväder

Hej på er!

Maken och jag åker till Samos på Onsdag och ser verkligen fram i mot att äntligen få koppla av ett tag.
Men var nyss in på vädersidan som man kan klicka sig vidare på här på sidan och såg då med bestörting att det kommer att vara ren och åska tis-lördag denna vecka......ska jag verkligen tro på detta
Har varit på Samos i sep förr och då hade vi några droppar regn en dag men inget mera.
Hoppas att alla åsk och regnmoln drar vidare snabbt.
Är det någon som har tips på annan vädersida som har bättre väder kanske
Men tur i oturen om det nu ska regna och åska så många dagar på raken är ju att man ska vara där i 14 dagar.

Jaja, regn/åska , det är i alla fall semester men fint väder är ju alltid kul att ha när man åker i väg. Bor på Åland så vi åker hemifrån redan i morgon för att sova på Ibis.Gud vad skönt det ska bli att äntligen få komma i väg.

Snart bär det i väg!
Kram på er!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-07, 13:22
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 704
Standard Sv: Oväder

Hej,

Enligt yr.no, norsk vädersite, så skall det bli hyfsat väder på Samos, dock kan det komma några regnstänk, men kolla själv.

Tobbe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-07, 13:37
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Åland
Inlägg: 68
Standard Sv: Oväder

Tack för svar
Och jo, visst såg det bättre ut på yr.no
Kollade även på SMHI:s europa väder över Samos och där fick jag den bästa prognosen tyckte jag. Ingen av siterna har ju samma väder, alla har olika både själva vädret och temperaturen.
Men nu känns det bättre

Ska packa ner det sista i kväll och sen bär det av till ett förhoppningsvis soligt och varmt Samos
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-07, 16:02
eldo eldo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Duved
Inlägg: 45
Standard Sv: Oväder

Igår söndag kväll brakade ovädret loss på Skiathos med regn o blåst, temperaturen sjönk rejält........det är nog det som är på väg till Samos, men oftast försvinner det rätt fort

En rapport från min son som just nu sitter i luften på väg hem med lite försening i bagaget.....

Eva-Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-08, 10:54
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Oväder

Just nu är det 23 grader och några få moln på Samos, men ett åskväder ska braka loss i kväll. Men redan imorgon ser det bättre ut med klart-halvklart och 27 grader.
/Homeros
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-08, 11:28
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Oväder

Jag ser alltid på weather.com. yr.no tycker jag alltid ger regn... När vi var tex i New York nu, visade yr regn varje dag i 5 dagar medans weather hade det i 1 dag. Vi hade till min belåtenhet regn i en dag På Skiathos i juni var det likadant. Regn på yr och sol på weather. Denna gång fick vi sol med kort regn en dag. Så hoppas weather visar sol varje dag då
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-08, 11:56
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Oväder

Jag använder alltid www.meteo.gr och den tycker jag brukar stämma ganska bra...

/Katarina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-10, 11:51
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Växjö
Inlägg: 54
Standard Sv: Oväder

Man läser ofta att Samos har 2 - 5 regndagar i september. Tycker det verkar konstigt för tittar man på olika vädersidor nu så ser det ut som att det är regn varje dag. Man kanske skulle boka om till solsäkra Cypern? Jag åker ju dit för att sooooola :-)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT