![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu bryter vi upp efter mer än 30 år i Karlstad, i december flyttar vi till Lycksele.
Kul, men samtidigt lite skrämmande, men Lasse har fått nytt intressant jobb. Finns det några Kalimeror i närheten, för tips och ev prat om Grekland? Hör gärna av er. Ingegerd_Lasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är en bit till Lycksele men i Ljungaverk finns Hjalta99... /Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig sett någon skriva här i forumet att de är från Lycksele, men det kan säkert finnas ändå. Storuman och Lappland har jag däremot sett angivet som bostadsort och i den delen av världen är ju avstånden små även när de är långa.
Till Umeå tar det inte mer än 1½ timma och där brukar det ju vankas grekisk fest mellan varven. Och så bor min bror med familj i Lycksele så jag är där ibland. Det är en trevlig stad. |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen till Norrland!
Jag har också en bit till Lycksele,bor i Här-nös-and....! |
|
||||
|
||||
![]()
I Lycksele har jag aldrig noterat att det funnits någon här på Kalimera, i DOrotea är det väl någon och så här i Umeå är vi ganska många men vi har varit lite dåliga på att få ihop oss på några träffar på senaste åren. VI får kanske försöka skärpa till oss.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Ja då har det varit lättare i Lund i så fall...Vi har bestämt en kväll på viss restaurang så har alla som velat komma bokat själva och det har blivit MÅNGA....från LÅNGT omkring...det kan väl inte vara svårare för att man bor i Umeå ...eller
![]() ![]() Lissi- som provocerar lite ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen har jag lagt ut lite trevare om kalimerafest på Costas och vid något tillfälle var det väl jag, Janérik, Maria, Arne och Birgitta. Jag och Elisabet från Norrbotten har också sammanstrålat där en gång tack vara Kalimera. Personligen tycker jag att det är mycket trevligare att ordna knytis och träffas i en kvarterslokal eller liknande men det kräver ju en del förberedelser och organiserande som jag inte mäktat med de sista åren. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det är självklart också så, att med de stora avstånd som är i Norrland så "krävs" det mycket mer av både de som arrangerar och de som kommer på en Kalimerafest. Här kan ju de allra flesta åka hem efter festen då avstånden är humana och det är lättare att hitta billig övernattning för de som INTE kan....
Visst är det mysigare att INTE ha träffen på restaurang, men för att det överhuvud ska bli av så är det den modell vi haft i Lund... ..de mer spontana träffarna som kan bli i Grekland går inte av för hackor de heller ![]() Lissi - som gillar dessa möten med Kalimeravänner! |
|
||||
|
||||
![]()
Nänä Lissi, det är snarare tvärtom!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tidigare hade vi ingen grekisk restaurang i Umeå så då var knytis enda alternativet men nu när vi har en är läget ett annat. Problem med husrum blir det knappast. Jag har visserligen bara en tvåa men bostadsrättsföreningens trevliga gästrum kan jag bidra med. Tror inte heller att hotellrummen är dyrare här än söderut.
Eva |
![]() |
|
|