|
|||
|
|||
Flygförsening
Vi har nyss kommit hem från en som vanligt fin vecka på Pythagorion och hotell Panorama. Vi fick tyvärr regn en natt och en dag. På natten var det även åska och även ett litet skakande kändes (jordbävning?) Den 16/9 var det dags för hemfärd till Landvetter. Vi tyckte vi hade en perfekt starttid, 11,40 från Samos beräknad ankomst Gbg 14,20. Redan på bussen på väg till flygplatsen, fick vi reda på att vårt plan ännu ej startat från Landvetter Orsaken var ej känd. Flygbolaget var TUI FLY och planet B737. Vi var c:a 185 pass.uppdelade på resenärer från Fritidsresor, Ving och Apollo.Apollos reseledare på plats Camilla o Jonas ordnade direkt en mötesplats på flygplatsen för Apollos resenärer. Våra mobilnummer noterades och Camilla åkte iväg och skaffade frukt o vatten till oss.Vi fick löpande info på flygplatsen, tyvärr negativ, planet hade inte lyft från Landvetter. Vi checkade in vårt bagage och efter en stund bussades vi till det fina hotellet Doryssa där vi bjöds på en utmärkt lunch. Efter detta kunde vi röra oss fritt, Apollo lovade hålla oss uppdaterade via SMS. Det blev en promenad till Pythagorion och ytterligare en Mythos. Under tiden hann vi få 3 SMS från Apollo med uppdatering och det sista var då det sköna, att vårt plan lyft från Landvetter och hur dags vi skulle samlas igen.Vi landade så småningom i Gbg kl 23,20, alltså 9 tim. försening. Jag vill gärna på detta forumet ge Apollos reseledare en stor eloge för ett proffsigt jobb i en svår situatiuon Visst uppstod en viss irritation men tack vare Camilla o Jonas så behölls lugnet, många tack till Er Anledningen till förseningen var fel på en vingklaff på planet som självklart måste åtgärdas. Nu ser det ut som vi kan få en viss kompensation då förseningen blev mer än 8 tim. Detta får i så fall bli grundplåten till nästa Greklandsresa.
|
|
||||
|
||||
Sv: Flygförsening
Vad roligt för Apollo (om de nu läser det här)
Har du tid ork och lust så tycker jag att du ska skicka liknande mail till Apollo. Det är alltid kul att få positiv kritik, även om man bara gör det som förväntas i en svår situation. Jag har en känsla av att Apollo mest dyker upp när det är någon som har negativa erfarenheter. Jag ser också att min inlägg kan tolkas som att jag har personliga kopplingar till Camilla, Jonas eller Apollo- så är inte fallet // Helén |
|
|||
|
|||
Jo Hellen Jag har både tid ork o lust att maila Apollo så det är nu gjort.
Trevligt att någon gång kunna ge ros och inte bara ris |
|
||||
|
||||
Hej!
Jag var en av dom som drabbades av flygförseningen på Landvetter. Vi hade gått upp kl 2 på natten för att köra ner från Uddevalla då flyget skulle gå kl 6 på morgonen. Jag hade bihåleinflammation och mådde inte speciellt bra. Men efter en stund så bänkade vi oss i en soffa på Espresso House och där låg jag i de 8,5 timmarna som planet var försenat. Kl 14.30 kom vi till slut iväg. Vill också bara säga att Tui fly skötte detta mycket bra. Vi fick bra ersättning för mat och dryck på flygplatsen och dom kom med regelbunden information. Har också förstått det som att vi ska få ersättning från Apollo för förlorad semesterdag. Känns bra. Igår när vi skulle flyga hem från Samos så var det Sthlms-flyget som drabbades av försening och fick slussas ut till vårt fina hotell Doryssa. Jag var SÅ glad att det inte var Gbg-planet :-) Och Samos visade ju sig från sin bästa sida med klarblå himmel och sol varje dag |
|
|||
|
|||
Vad bra att Ni fick en sådan fin vecka efter den tråkiga starten. Om Du betalat resan med kort eller tagit en reseförsäkring kan Du få ytterligare ersättning. Vi hade betalat resan med kort, via internetbanken och fick 1000kr var av Europeiska förutom det vi fick från Apollo i vårat fall 200kr var. Ni lär få mer eftersom Ni drabbades på utresan. Pengarna från Apollo kommer till Dig med automatik, men till Europeiska får Du göra en skadeanmälan.
|
|
||||
|
||||
Citat:
I stället bokade vår dotter en hyr-bil åt oss, och vi körde hem på natten . Min man skulle på möte i jobbet dagen efter, som var angeläget att inte missa. Abi |
|
||||
|
||||
Vi har fått tillbaka 2.515 kr av Apollo. Sen får vi 1000 kr från försäkringsbolaget. Plus att vi fick runt 500 kr att handla för på Landvetter och på flygplanet. Jag är MYCKET nöjd. Jag hade ju bihåleinflammation och hade säkert bara sovit bort den dagen nere i Grekland ändå :-)
Ett extra plus till Apollo att vi fick tillbaka pengarna TVÅ dagar efter att vi kommit hem! |
|
||||
|
||||
Jag tycker också att det klagats rätt mycket på Apollo så det är trevligt att se att dom sköter sej. Vi har åkt med dom ganska många gånger och allt har fungerat bra så vi är nöjda. Tycker deras reseledare varit väldigt informativa och duktiga. Det fungerar också väldigt bra med internetbokningen. När jag jämfört priser så verkar Apollo vara billigast också.
Vi har inte drabbats av nån längre försening, tack och lov, fast det var lite nervöst förra hösten när vi skulle från Rhodos och avgångstiden passerades utan nån som helst information. Vi ska vidare till Åland från Kapellskär eller Grisslehamn så när man landar på eftermiddan har man inte så stor marginal men det har lyckats varje gång hittills! BrittM |
|
||||
|
||||
Nja, priserna kan nog variera de med. När jag bokade min flygstol till Karpathos med flera månaders framförhållning var Airtours en tusenlapp (!) billigare än Apollo.
|
|
|