|
||||
|
||||
Flyg till Samos
Sommaren 2006, vilka öar ska vi åka till då? Vi är lite sugna på att flyga till Samos, för att sedan besöka öarna Ikaria och Fourni. Går det att få tag i billiga flygbiljetter till Samos i juni? Jag tänker framförallt på Apollo one way. Eller är det bara under lågsäsong som dessa biljetter är så billiga?
Carina |
|
|||
|
|||
Sv: Flyg till Samos
Citat:
Apollo har ikke hatt fly til Samos de siste årene. Ving og Star Tour har det. De var veldig dyre i år. Jeg betalte flere tusen mindre til en annen øy med Ticket by Apollo i forhold til hva man måtte ut med til Samos med kun fly. |
|
|||
|
|||
Citat:
//Camilla. |
|
|||
|
|||
Och vi flög med Apollo till Samos från Stockholm i juni...Så härifrån går det också! (Ca 2500/pers betalade vi, om det är billigt avgör bara du)
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
I somras gick det inte några snabba båtar Aten Ikaria/Samos, ca 6 t., utan bara äldre långsamma, ett annat rederi. Sommaren innan gick det snabba båtar. Hur det bli till sommaren vet nog ingen ännu. Och inte förrän kanske i maj framgår det GTP hur det kommer att bli. Erik Ambassadour of Ikaria |
|
||||
|
||||
Tack för era svar! Vi får väl avvakta tills alla flygbolag har släppt sommarens resor. Antar att det dröjer till november december..... Man är ju så ivrig och vill redan ha något att se fram emot inför nästa sommar, eller hur?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det smartaste du kan göra är nog att kolla regelbundet på deras hemsida så du forhoppningsvis ser när de släpper biljetterna och kan boka genast om/när det kommer bra priser. |
|
||||
|
||||
Vi kan inte åka före den 14 juni. Då har tyvärr sommarlovet börjat, så billiga flygbiljetter kanske inte existerar då. Det är så svårt att avgöra hur man ska göra. Billiga biljetter till Athen kan man hitta nu redan på hösten. Så skippar man dem för att invänta andra alternativ. Dessa kanske inte dyker upp, då finns heller inga Athen-biljetter kvar. Fler än jag som håller på och vimsar så här??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Fast jag tänker så här: direktflyg till den ö jag helst vill flyga till kan få vara lite dyrare, dels för att jag sparar in reskostnaderna flp-Pireus-ön (och tbx), dels för att jag sparar tid och det blir lite enklare. Men lätt att veta hur man ska göra... NEJ! |
|
||||
|
||||
Ja, du har rätt Elisabet. En båtresa från Athen till Ikaria blir ju inte speciellt billig. Dessutom tvingas man ju boka rum sista natten i Athen också när man ska hem igen, och det är ju mycket dyrare än att bo ute på öarna. Nu är det i o f sig mysigt att vara i Athen också, men i somras var vi två sista nätterna i Athen i världens värmebölja, så vi hoppar gärna det nästa sommar . Kanske ska vi ha is i magen och satsa på flyg till Samos i alla fall...
|
|
||||
|
||||
Vi är också lite i samma sits. Har inte ännu spikat att vi ska åka till Grekland i sommar, och klurar hit och dit på när det i så fall kan bli aktuellt. Flygbiljettpriset spelar ju in om man säger så.
Pratade med Apollo om när Apollo Young släpps, och den personen jag fick på tråden sa att "Inte före den 2 november i alla fall"... Men det är tydligen svårt att veta exakt. Dum som jag var frågade jag inte om Apollo Ticket, men det borde ju vara samtidigt? Någon som hört något annat än början på november när det gäller Apollos oneway? Ja, Carina, håller med om att det känns som om man borde kanske boka de billiga (cirka 1500 tor om man slår ihop två oneway) som finns till Athen hos Maersk och Snowflake redan nu. Tänk om de försvinner och Apollos är dyrare?!?!??! |
|
|||
|
|||
Som sagt ovan - när det handlar om hundralappar att spara väljer i alla fall jag att ta ett flyg som landar så nära min slutdestination som möjligt. Semesterdagarna är så få och tid ÄR faktiskt pengar i det sammanhanget - tycker jag, i alla fall. Det betyder att jag i störta möjliga mån undviker Aten i ö-luffsammanhang, trots att flyget dit är billigare. Med transporter, båtbiljetter och övernattning i Aten på hemvägen så blir det kanske inte billigare alls, dessutom.
|
|
||||
|
||||
Vi ha väl åkt 5-6 gånger via Aten men vi har aldrig ännu övernattat i Aten. Vid ett par tillfällen har vi åkt till Egina eller Poros, annars har vi åkt nattbåten till Aten och tillbringat resten av natten i Pireus och på flygplatsen.
Det ska dock tilläggas att jag inte rekommenderar någon att ta nattbåten till Pireus då man ska åka hem följande dag. Det är alltid med en viss skräck som man inväntar båten man ska åka. Är den inställd eller inte inställd. Vill man absolut göra på det sättet så ska man se till så att man har reservpengar för att köpa nya flygbiljetter hem. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
..
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag har precis bokat flygstolar ner till värmen Med Young by Apollo bokade jag från Arlanda 12/6 till västra Turkiet (Izmir) och tog ett startpaket med 1 natts hotell eftersom vi kommer dit rätt sent på kvällen. Tror att vi kommer få bo på något hotell i Kusadasi. I övrigt har vi inte bokat något hotell, så vi tänkte ta det lite som det kommer. (Den som känner mig blir nog förvånad! ) Jag tror vi stannar i Turkiet ett par nätter och sedan när vi känner oss sugna på Samos så tar vi en färja över, som bara tar 1 timme. Och till slut tar vi flyget 23/6 från Samos till Arlanda för sjukt billiga 148 kronor/person!!! (inga tillägg förutom frivillig flygmat: 130 kronor) Resan ner kostade 1448:-, lite dyrare men då ingår i alla fall transfer och en hotellrum en natt. Med vänlig hälsning, Sandra |
|
|