Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-10-25, 17:57
Henkep Henkep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 6
Standard Hotell Penelope

Har precis bokat 2v på Penelope i Pythagorien till sommaren,
har jag gjort rätt eller fel ???
Vore tacksam om jag kan få lite info om hotellet o läget.
Man kan ju byta om det inte är bra.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-10-29, 09:36
Conny Conny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 52
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej !

Var in som snabbast och kollade. Det verkade ligga på andra sidan av centrum mot var vi bodde. Vi bodde på Doryssa. Det är ganska mycket trafik längs den vägen så när du ska till både bad och centrum får du räkna med att hyra moppe el bil. Jag skulle inte rekommendera att gå längs den vägen. Hotellet vet jag inget om men det vatten du ser på bilderna är hamnen. Tror inte det går att bada där. Från Doryssa kunde man gå in till centrum ganska lagom promenad. Om du vill bo nära Pythagorion skulle jag rekommendera andra sidan stan där vi bodde. Tror att det är bättre bad där men är inte säker. // Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-13, 19:42
Kicki5 Kicki5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Boden
Inlägg: 58
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej! Jag och min kompis bodde på Penelope maj-09. Ett fint lägenhetshotell men inte så stort (tror det var 10 lägenheter). Vill man ha lugn och ro är det helt ok. Jätterent och fräscht med stora rum. Det ligger alldeles ovanför den nya marinan så utsikten är jättefin. Man behöver inte gå längst den stora vägen för att komma in till "centrum", det finns mindre vägar och stigar. :-) Det kan dock vara svårt att ta sig fram med barnvagn då det är trappor bitvis. Nedanför hotellet (marinan) finns en mataffär med bra priser. Vi hittade även en favoritrestaurang nere i marinan (i hörnet) där man gick in i restaurangen och pekade ut vad man ville äta. Helt gudomlig mat. Vi hade en jättebra semester på Penelope.

Hoppas ni får en härlig resa. Vi ska prova Karpathos i år
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-11-14, 18:10
Henkep Henkep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej Kicki !

Tack för informationen

Undrar även om det är långt till stränderna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-11-14, 21:28
Kicki5 Kicki5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Boden
Inlägg: 58
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej Henke!

Det är en bit till stranden, (men vi gillar att promenera) den närmste ligger på andra sidan "centrum" Pytagorion. Vi tyckte den var bra då det var klappersten då vi inte gillar sand . Sen är det strand hela vägen bort mot flygplatsen. Vi gick oftast åt andra hållet, alltså inte mot Pytagorion. Vi hade nämligen först bokat ett hotell med apollo som heter Glicorisa Beach och ligger några km utanför Pytagorion. Vi kunde inte åka dit då Apollo bytte flygtider och vi redan bokat anslutningsflyg. Så vi var nyfikna på hur det såg ut. Sagt och gjort vi promenerade dit. Och det rekomenderar jag. Vi prommade dit och badade flera dagar. En liten sandstrand med solstolar och service. En solstol och en vattenflaska kostade 35 kr för en heldag. Man kunde även gå upp på hotellet och äta lunch där. Vi hade det jättemysigt där. Stranden var även populär bland greker för efter 14 tiden dök många greker upp. Hoppas ni får det härligt på resan. Skriv om du undrar nåt mer. Kicki
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-11-15, 11:45
Kicki5 Kicki5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Boden
Inlägg: 58
Standard Sv: Hotell Penelope

Henke! Vill ni ha nära till allt så rekomenderar jag att ta något annat hotell. Kicki
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-11-19, 18:50
Henkep Henkep är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej igen !

Känns som att man behöver ta några promenader om man skall vara på Samos i 2 veckor !!!
Vet du vad stranden hette som ni var på ?
Hur lång tid tog det att gå ? båda stränderna.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-11-20, 19:24
Kicki5 Kicki5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Boden
Inlägg: 58
Standard Sv: Hotell Penelope

Hej Henke!

Stranden vi gick till heter samma som hotellet, Glicorisa Beach (från Penelope dit var det ca 2 km). Gå in på Apollo och kolla på sattelitkartan. Då ser du även var Penelope ligger, snett upp ovanför Marinan. Skulle tippa att det är ungefär lika långt till den andra stranden som ligger utanför Pythagorion. Kicki
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT