Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-28, 10:27
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Jaha, så var den då bokad (igen)

Den årliga resan till Lothiarika är nu bokad.
Velig var jag och det är bara förnamnet. Jag ska åka ensam i år (vilket inte gör mig något). Maken ska vara hemma och passa katterna samt åka på en golfresa med sina polare någon gång.

Men när jag nu skulle boka genom Apollo (vilket jag måste för att få på bo på James Hotel) så var det svårt att välja avrese ort.

I alla år, 30 år bakåt i tiden, har charterresorna lyft i ottan från Sturup. Nattliga resor från Växjö har varit standard och lika nattliga resor hem. Man har fått en extra dag pga att hemresan varit så sen, så totalt har man haft 8 dagar sol.

Landvetter däremot, har haft avgångar senare på dagen, eftermiddagar tror jag och hemresor vid middagstid. Inget bra val om man vill få ut många soltimmar.

Nu när jag bokade var tiderna följande på de båda flygplatserna:
Landvetter: Avresa 30/5 kl 06.30 ank 11.10
Hemresa 6/6 kl 12.10 ank 15.05
Sturup: Avresa 30/5 kl 16.00 ank 20.40
Hemresa 6/6 kl 21.40 ank 00.25

Eftersom jag ska köra själv så tyckte maken att Landvetters tider lät bäst för bilresan hem (ditresan är ju aldrig tröttsam, man längtar ju!). Men det känns som om flygtiderna kommer att ändras radikalt.

Så jag måste fråga; Har någon här på forumet varit med om att Sturup-resorna gått så sent på dagen?

Jag har i alla fall bokat från Landvetter men denna gång har jag lagt till avbeställningsskydd för då får jag gratis boka om min resa en gång. Kollade med Apollo och det var det tips de gav mig. För som vi alla vet, så här tidigt är alla flygtider högst preliminära!
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 19:06
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jaha, så var den då bokad (igen)

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Så jag måste fråga; Har någon här på forumet varit med om att Sturup-resorna gått så sent på dagen?
Ibland har Charterbolagen så sena avgångar från alla flygplatser för att det planet har då redan varit en sväng ner till Sydeuropa! Grekland eller Turkiet eftersom det är Apollo. Så man kör dubba turer för att utnyttja planen så mycket som möjligt. Plan som står på marken kostar bara och ger inga inkomster... Så det är inte helt ovanligt.
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 21:45
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag har åkt sent på kvällen ifrån sturup o landat sen på Rhodos o varit på hotellet efter kl 01,00 på natten o den gången fick vi först åka tvärs över ön till Faliraki o lämna folk innan vi körde mot Rhodosstad.

Om dom startar på morgonen så går ju först planet till Rhodos o sen en annan destination i sverige med hemvändande folk o sen ner till Rhodos o därefter till Sturup o landar nattetid där runt halv tre på natten. Detta gäller både Fritidsresor o Ving.

När vi flög i år till Mallorca så flög vi tidigt lördagmorgon ner o hem på på middagen i fick lämna hotellet kl 7,35 o landade kl 14,30 på sturup till nästa år får man flyga fredageftermiddag o landa på fredagkväll o hem sent när man åker hem därifrån.

Det är många runt växjö som flyger ifrån sturup o utomlands pga avgångarna är bättre..
Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 10:50
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Jo, jag får väl ställa in mig på en sen middag på ankomstdagen.......Får ringa till Yannis och förvarna så han inte stänger köket

Jag har bestämt mig för att åka med bara handbagage och ta taxi från Diagoras till Lothiarika, så jag sparar nog in minst en och en halv timme från det vi landat tills transferbussen är framme vid hotellet. Å det är ju inte fy skam .

Sen är det ju inte tokigt att köra hem i dagsljus från Gbg. Får väl se vad som händer. Nu har jag ialla fall något att se fram emot, känns skönt när höst/vintermörkret kryper runt knutarna.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.