Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-04, 13:51
Emme76s avatar
Emme76 Emme76 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sifnos kombinerat med...?

Hej!
En fråga till alla er kunniga greklands fans!!!!
Planerar reseväg till nästa sommar. Funderar på att besöka Sifnos (vi är en familj på 2 vuxna och 3 små barn åldrar 8 år, 5 år och 1 år). Varit inne och läst ganska mycket och gillar allt jag läst om ön.

Täker flyga till Athen - sen vidare....men vilken ö ska vi kombinera med Sifnos? Vi önskar att inte resevägen är för lång med båten från Pireus.Förstår det är ca 5 timmar till Sifnos - och det låter helt ok. Men vill gärna inte bege oss längre än så då vi ska hem med )!

Funderar på Serifos men den ön är kanske i minsta laget. Inte för mi´g, men min man sa att han gillar lite större öar - men inte för stor...hummm...

Vi gillar fina stränder, inte för mycket "turism", lite klippor och sandstrand i kombination...Jag är tyvärr höjdrädd och höll på att gå under när vi var i Kreta och skulle åka iväg till ett par stränder som låg på den "bergiga" sidan...hue....Så gärna något med små berg, klippor men inget hisnande om man hyr bil.

Tittat på Milos - verkar ha fina stränder...men mycket höga berg??? Och kanskeinte så bra kombination med Sifnos??? Även kollat in Paros...men osäker hur lång resväg det är???
Finns det en fin vacker ö mellan Sifnos och Athen...har inte hittat något som verkar super där mellan...

Tacksam för ALLA tips
TACK TACK!
/Emme76
Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 19:34
Matte Matte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sifnos kombinerat med...?

Serifos är en trevlig ö med trevlig hamnstad och Chora, kanske inte jättestor men inte liten heller. Kithnos som ligger mellan Serifos och Athen är också trevlig, är nog ännu mindre men också trevlig.
Milos ligger också bra till, inte alls så långt från Sifnos. Jag vet inte om jag tycker den var speciallt bergig - men jag kan ju ha glömt. Fina stränder är där i alla fall.
Mellan Sifnos och Paros skulle jag uppskatta att det är en 2,0 - 2,5 timmar, förbindelserna är dock inte så bra. Paros är betydligt mer turistig än de andra öarna, men det finns mindre och inte så turistiga ställen där också. Precis vid Paros har ni ju Antiparos också, mindre och kanske inte lika turistig.

//Matte
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53.