Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-07, 14:16
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Slutet för GA Ferries

Enligt webbupplagan av Parosweb har nu slagits sista spiken i kistan för GA Ferries. Alla fartygen har tagits ur trafik och belagts med kvarrstad av de Grekiska myndigheterna. Rederiet är skyldiga 19 miljoner Euro och alla femhundra rederianställda har skickats hem.

Källa; Parosweb

Boats Confiscated All the boats of the company G.A. Ferries have been confiscated as it was unable to pay its enormous debts. Anthi Marina, Milena, Jet Ferry 1, Rodanthi, Dimitroula, Romilda, and Diana were all withdrawn from their routes to the Cycladic islands and the Aegean. The total debt the company owes is in the region of 19 million euro, and 500 employees have been left without work. As a consequence of this situation, connection problems have occurred specifically in the island of Fournous, but also in other islands in the Cyclades and the Aegean. From the beginning of November these routes will be covered by other boat companies. (Koini Gnomi 2729/23-9)

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 15:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Slutet för GA Ferries

Förfärligt problem för min kompis med familj. Hennes man har inte fått lön på ett helt år!!! Om de också får pengar nån gång har ju skulderna vuxit lika fort.
Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 15:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Hoppas de skrotar de gamla skorvarna nu
Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 16:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Föga förvånande. Tyvärr. På ett sätt saknar jag de gamla mer eller mindre "livsfarliga" färjorna från 80-talet... Panagia Tino, Nais II m fl... Men det tänkte man ju inte på, på den tiden. Samtidigt är ju Blue Star snabbare och mycket säkrare. Och på den tiden fanns det ju inte några Catamaraner. Det snabbaste man kunde hitta var "Delfinerna" och de var ju lika pålitliga som en huggorm.... Att de fortfarande får transportera folk är ju också ett under...

Det är med nostalgi och viss saknad jag tänker på de gånger jag sovit på akterdäck på Marina och Dimitroula m fl...

Min gissning är att NEL också faller snart. Båtarna är OK men ledningen? För ett par år sedan sålde de biljetter till en linje som inte fanns!!! Bara för att få in pengar. Det var ett djäkla liv då enl Ekathimerini...

Så det finns nog en stor risk att Blue Star kommer att få mer eller mindre "monopol" på färjetrafiken framöver. Inget ont om deras färjor eller så, jag upplever dem som väldigt seriösa, men jag ser det inte som positivt för oss båtluffare...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.