Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-10, 08:52
Tassetrolls avatar
Tassetroll Tassetroll är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Nya charterresmål?

Det verkar ju bara dras in på resmål i grekland hos charterarrangörerna för vart år som går. MYCKET trist tycker jag som vill åka charter och ha mycket att välja på. Tror ni att det kommer dyka upp något nytt (eller nygammalt) resmål hos någon av arrangörerna sommaren -06? Vilket resmål skulle ni vilja se i katalogerna? Jag vill gärna se Kefalonia och hoppas starkt på det!

//Tass
Svara med citat
Gammal 2005-10-10, 15:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nya charterresmål?

Jag saknar Poros som är en liten by på östra sidan av Kefalonia...Apollo hade boende där sommaren1993 och -94. Vi var där då, men sen försvann det! SYND!!!! Där var jättefint.
Annars hoppas jag på mer av fastlandet!! Tex efter kusten norr om Volos..DET vore något! Även på Peleponnessos t ex Nafplion... även mer av de Nordegeiska öarna, inte bara Tassos om den ön ens finns kvar som charter......
Önskelistan är lång!
Svara med citat
Gammal 2005-10-10, 18:22
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Apollo har kommit med resmålen för 2006.

Nyheter är Thassos och Antiparos.
Svara med citat
Gammal 2005-10-10, 21:16
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Trevliga öar båda två

Riitta
Svara med citat
Gammal 2005-10-10, 21:58
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag saknar Poros som är en liten by på östra sidan av Kefalonia...Apollo hade boende där sommaren1993 och -94. Vi var där då, men sen försvann det! SYND!!!! Där var jättefint.
Annars hoppas jag på mer av fastlandet!! Tex efter kusten norr om Volos..DET vore något! Även på Peleponnessos t ex Nafplion... även mer av de Nordegeiska öarna, inte bara Tassos om den ön ens finns kvar som charter......
Önskelistan är lång!
).
Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 13:42
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad

Hejsan Tassetroll!
Jag minns inte var, men jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att just Kefalonia skulle komma tillbaka nästa år. Minns det för att jag tänkte på Kapten Corellis mandolin.

Agge
Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 14:57
Tassetrolls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE
Hejsan Tassetroll!
Jag minns inte var, men jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att just Kefalonia skulle komma tillbaka nästa år. Minns det för att jag tänkte på Kapten Corellis mandolin.

Agge

ÅÅåååå, hoppas hoppas!

//Tass
Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 15:16
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE
Hejsan Tassetroll!
Var det inte Janne som nämnde det nyligen?

Ruby
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 12:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Var det inte Janne som nämnde det nyligen?
Jo, det var ett rykte jag hörde, men nu verkar det bara ha varit just ett rykte. Såvida det inte dyker upp någon ny aktör, eller om Airtours satsar ännu mer i år. Däremot såg jag igår på My Travel att Ving och Always (kanske) börjar med resor till Karpathos, och att Ving skulle börja med resor till Lesbos och Limnos. Jag skriver kanske inom parantes eftersom de inte går att boka, och att resorna är lite "kluriga" att hitta till. Men om det stämmer är det ett steg i rätt riktning, och Limnos verkar vara väldigt spännande!
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Alltså, både Ving och Always beskriver hotellen på både Karpathos och Limnos med bilder, betyg och allt - det MÅSTE stämma.

Till exempel har de det där förskräckliga höga bygget Miramare, på väg bort mot Pelagos från stan.
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

My Travel åkte till Karpathos för några år sedan så det är väl dags att starta upp igen. Tack vare deras lilla plan som vi fick en extravecka på ön.
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:27
inkfishs avatar

Vings flaggor hängde fortfarande kvar här och var i Pigadia. Nu kommer de till användning igen, även om det är konstigt att de hattar fram och tillbaka med ett resmål på det viset. Förmodligen ett tecken på att Grekland gått bra i år och det är ju kul.
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:45
Gita Gita är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Tack vare deras lilla plan som vi fick en extravecka på ön.
Det vore roligt att höra hur det gick till...

/Gita
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Ving hade tvingats sätta in ett annat plan som hade två platser för lite så frivilliga som ville stanna en extra vecka efterlystes. Vi som redan varit där 14 dagar stannade gärna några dagar till och så blev det. Efter lite övertalning från dottern anmälde vi oss som frivilligga och fick hoppa av bussen strax utanför Pigadia. Ditkallad bil förde oss till en fin tvårumsvåning och dagersättningen från resebolaget täckte mer än väl våra behov. Kan väl bara tillägga att jag hade en förstående chef som inte hade så mycket mer att göra än att bevilja ytterligare en veckas ledighet. Vi fick flyga med norrmännen hem och reguljärt från Oslo men tom taxfreepåsarna på våra förbeställda varor lyckades flygbolaget ordna fram åt oss.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 13:57
Gita Gita är inte uppkopplad

Lyllos er! Jag skulle nog också "ställt upp" och stannat en vecka till...

/Gita
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 14:27
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Vings flaggor hängde fortfarande kvar här och var i Pigadia. Nu kommer de till användning igen, även om det är konstigt att de hattar fram och tillbaka med ett resmål på det viset. Förmodligen ett tecken på att Grekland gått bra i år och det är ju kul.
Ving har fløyet fra Oslo til Karpathos i mange år nå - så da er vel det forklaringen på flaggene i Pigadia
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 14:44
inkfishs avatar

Aha, tack Ingrid! Så är det naturligtvis.
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 15:27
Tassetrolls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Alltså, både Ving och Always beskriver hotellen på både Karpathos och Limnos med bilder, betyg och allt - det MÅSTE stämma.

Till exempel har de det där förskräckliga höga bygget Miramare, på väg bort mot Pelagos från stan.

Jaså? Nu blev jag nyfiken, Karpathos är nämligen ett av mina tänkbara resmål nästa sommar och det är ju toppen om man får mer att välja på. Vart har du hittat detta? På deras hemsidor antar jag, men vart? Jag måste vara dålig på att hitta...

//Tass
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 15:58
Ella Ella är inte uppkopplad

Hur ska det gå med charter till Antiparos? Får det plats fler blonda barnfamiljer i den där lilla byn, tro?
Svara med citat
Gammal 2005-10-12, 16:05
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad

Ja det blir spennende å se hvilke reisemål som kommer neste sesong. Apollo har jo kommet med sine allerede.

For min egen del er jeg spent på om det blir flere reiseselskaper som setter opp Karpathos. Vi har planer om å dra dit i høstferien, men da er det veldig dyrt å dra fra Norge. ( Sammenlignet pris på et leilighetshus i Pigadia, og for 4 personer koster det over 5000 NOK mer fra Norge, grrr) De norske reiseselskapene priser denne uken spesielt høyt, da de vet at disse turene blir solgt uansett .

Så vi satser på å dra fra Gøteborg. Billigere, og heller ikke så langt å kjøre. Heia Sverige .
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.