Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-14, 00:17
joehelmer joehelmer är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009
Standard Limnoupolis

Hej!

I juli åker jag och min kusin till Agia Marina en vecka och vi har planerat in ett besök på den stora vattenparken Limnoupolis som ligger någon mil sydost från Agia Marina.

Är det någon här som har varit där?

/Joakim

Senast redigerad av joehelmer den 2009-11-14 klockan 01:08.
Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 07:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Limnoupolis

Japp, det är ett roligt vattenland.

Det finns en bra sökfunktion här i forumet, om du söker på Limnopolis hittar du en hel del inlägg där folk har skrivit om det.
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 10:29

Standard Sv: Limnoupolis

Använder min gamla tråd för en ny fråga.

Hur mycket kostar minitåget som åker genom flera byar och apelsinträdgårdar?
Går det från Agia Marina, och om det gör det när på dagen går det från Agia Marina?

/Joakim
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 10:48
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Limoupolis

Enligt "Fun Trains" hemsida kostar turen €25 för vuxna, €16 för barn och €5 för spädbarn. Då ingår entrébiljetten på vattenperken i priset. Tåget avgår dagligen klockan 10.00 från Platanias och plockar upp passagerare även i Agia Marina.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 13:52
Kermit Kermit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Tack Kikh för att du nämnde ordet fun train, som jag har letat efter dessa tågen på nätet jag har letat på blå tåg, vita tåg m m men inte hittat något. Men som sagt söker man på fun train hittar man ju alla turerna och det är väl rätt många man kan tänka sig. Vilken rekomenderar du??

Lojse
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 14:28
Anna-Maria Anna-Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Jag har åkt tåget som går i dom små byarna, där man stannade och provsmakade raki, var i en grottkyrka, fikade i en fin by med ett enormt gammalt olivträd mm, och det som går i apelsinlundarna och upp i bergen (HÖGT!!) och båda är att rekommendera.
Lite töntigt o turistigt anser vissa men det struntade vi i och har på så sett få se massa fina byar, kyrkor, världens äldsta (?) olivträd, smakat god raki, hemgjort vin och solmogna apelsiner. Skulle jag vara tvungen att välja skulle jag ta den som går i dom små byarna och smaka på härlig, stark rak i

Ha en underbar semester /A-M
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 20:39

Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Maria Visa inlägg
Jag har åkt tåget som går i dom små byarna, där man stannade och provsmakade raki, var i en grottkyrka, fikade i en fin by med ett enormt gammalt olivträd mm, och det som går i apelsinlundarna och upp i bergen (HÖGT!!) och båda är att rekommendera.
Lite töntigt o turistigt anser vissa men det struntade vi i och har på så sett få se massa fina byar, kyrkor, världens äldsta (?) olivträd, smakat god raki, hemgjort vin och solmogna apelsiner. Skulle jag vara tvungen att välja skulle jag ta den som går i dom små byarna och smaka på härlig, stark raki

Ha en underbar semester /A-M
Hehe, låter inte helt fel med det tåget.

Man måste ju hinna med att vara turist också, vi är trots allt i Agia Marina i endast en vecka så lite turistsaker måste man hinna med också. Ska ner 1-8 juli och "hämta hem" min föräldrar som är i Agia Marina från 17 juni till 8 juli.
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 23:01
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kermit Visa inlägg
Tack Kikh för att du nämnde ordet fun train, som jag har letat efter dessa tågen på nätet jag har letat på blå tåg, vita tåg m m men inte hittat något. Men som sagt söker man på fun train hittar man ju alla turerna och det är väl rätt många man kan tänka sig. Vilken rekomenderar du?? Lojse
Jag rekommenderar de Blå tågen bara för att jag har jobbat för dem en gång i tiden

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 23:22

Ok de blå tågen!! jag vet faktiskt inte riktigt vilka jag hittade på nätet men prismässigt var det rätt med vattenparken så det kanske var de blå tågen då. Du kikh vad har du Inte jobbat med du verkar vara tjej med fart och fläng i, det skall bli himla roligt att möta dig i verkligheten om 3 veckor. vi skall försöka hitta dig i din butik. vi har ju fått rätt målande beskrivningar.
Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 23:42
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kermit Visa inlägg
Ok de blå tågen!! jag vet faktiskt inte riktigt vilka jag hittade på nätet men prismässigt var det rätt med vattenparken så det kanske var de blå tågen då. Du kikh vad har du Inte jobbat med du verkar vara tjej med fart och fläng i, det skall bli himla roligt att möta dig i verkligheten om 3 veckor. vi skall försöka hitta dig i din butik. vi har ju fått rätt målande beskrivningar.
Det var de röda jag kollade priserna på tror jag, men de brukar vara desamma. Jag hittar igen info alls om blå tågen så de kanske flyttat eller lagt ner verksamheten. Det brukade gå hett till när de konkurrerade om resenärerna

Det finns forfarande många ställen jag inte jobbat på, men listan har blitt lång på 9 år. Fart och fläkt kan det bli när jag rör på mig, men jag vet precis hur man slappar när tid finns. Jag ser fram emot att träffa er med, med lite tur har jag fått en kyl och några flaskor bjudgott tills dess.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 09:34

Tack för svaren på mina frågor, verkar intressant med alla olika rutter, men jag vet inte hur mycket tåg man har lust att åka.

Var i Agia Marina kan man gå ombord på tåget till Limnoupolis?
Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 10:46
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Visst finns det tåg som utgår från Rethymno också? Går dom också till dessa platser?
Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 11:01
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tågen i Reth. har egna rutter...biljetter och info finns mittemot stora Sparbutiken...Snart dags att åka ner..
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 13:05

Frågar igen nu när det bara är fyra dagar kvar innan jag och min kusin åker ner.

Var i Agia Marina åker tågen i från? Jag har inte lyckats hitta info om detta än.

Jag hittade en sida för tågen, sidan finns med svenska som språk:
http://www.funtrain.gr/index.php?lang=swe
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 16:13

Citat:
Ursprungligen postat av joehelmer Visa inlägg
Frågar igen nu när det bara är fyra dagar kvar innan jag och min kusin åker ner.

Var i Agia Marina åker tågen i från? Jag har inte lyckats hitta info om detta än.

Jag hittade en sida för tågen, sidan finns med svenska som språk:
http://www.funtrain.gr/index.php?lang=swe
Var i Agia skall ni bo??? tågen går ungefär i mitten av Agia, det finns en tågstation där dom säljer biljetter, info finns lite överallt i Agia så jag lovar ni kommer inte att missa det.
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 20:46

Kermit: Vi ska bo på Hotel Theo, det ligger nära Orfeas mot Chania hållet.
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 21:08

Citat:
Ursprungligen postat av joehelmer Visa inlägg
Kermit: Vi ska bo på Hotel Theo, det ligger nära Orfeas mot Chania hållet.
Hej, tyvärr vet jag inte var tågstationen ligger åt det hållet för vi bodde på andra sidan udden mot platanias men jag vet med säkerhet att det går tåg även i näheten av er, säkert någon annan som kan svara på det. Ha en underbar semester på Kreta. Vi har precis kommit hem efter 2 härliga veckor.
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 21:57
liner liner är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Om jag inte minns fel så stannade tåget ungefär utanför alexandra beach. Vi åkte med dem för tre veckor sen när vi var i Platanias.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.